Loša vremena za Ford u Evropi, gašenje Focusa iduće godine može izazvati dugoročne posljedice
Fordov evropski odjel, blago rečeno, na klimavim je nogama. Kompanija već nekoliko godina bezuspješno radi na transformaciji u brend električnih automobila (sarađujući jednim dijelom s Volkswagenom), vođena tržišnim analitičarima koji su očito bili u krivu.
Međutim, nije sva krivica na analitičarima i stratezima. Velika većina proizvođača bila je prisiljena nanovo redefinisati svoje strategije, posebno kada je Evropska unija odgodila emisioni standard Euro 7 za 2030. godinu. No, nije Ford jedini, koji je promašio strategiju previše se oslanjajući na najavljene propise, ali se za razliku od rivala prebrzo riješio stare game vozila.

Ford je jedan od čistih primjera brenda koji je platio danak ideji da će prodaja električnih automobila doživjeti procvat. Marka se prethodno preko noći riješila svih bitnih modela, od Galaxya i S-Maxa do Mondea, C-Maxa i Fieste. Dani su odbrojani i Focusu, koji će već iduće godine završiti karijeru, a to je ono što najviše brine struku. Od konvencionalnih vozila, za koje tržište trenutno ima veliki interes, ostat će samo Kuga i Puma. No, da li je to dovoljno za tako velikog proizvođača?
Kad se podvuče crta u 2025. godini Fordov katalog će biti više nego siromašan u odnosnu na konkurenciju. Puma, Kuga, Bronco, Mustang i Tourneo ostaju kao predstavnici modela sa SUS motorima, a pridružit će im se novi EcoSport, dok će na strani električara stajati Mustang Mach-E i Explorer Electric, kojima će se uskoro priključiti baterijska varijanta Pume i novi Capri. Marka je potvrdila da će se oslanjati i dalje na plug-in hibride kako bi napravila uštede, ali osim Kuge PHEV, koja zaista drži dobar korak s konkurencijom na tržištu, Ford nema adekvatan drugi plug-ih hibrid u ponudi.

Fordova prodaja u prvom kvartalu ove godine bilježi pad od 17,5 posto, a s ograničenom ponudom popularnih modela, bit će im jako teško premostiti period do iduće decenije. Stručnjaci smatraju da bi trebali ozbiljno razmisliti, o tome, treba li udarni kompakt biti zaista ugašen ili mu se život može produžiti s još jednim redizajnom, popularnom solucijom koja ne traži velika ulaganja, a koje drugi proizvođači sve više praktikuju.
Ako se zvijezde u međuvremenu poklope i tržište električnih vozila krene uzlaznom putanjom, onda će slika biti potpuno drugačija. Ipak, poslovanje sa svega dva ključna modela, može biti neizvjesno i krajnje limitirano za ostvarenje prodajnih brojki i nekadašnjeg statusa koji je "evropski" Ford uživao na Starom kontinentu.