Opraštaj od Focusa će biti izazovan, da li je 2025. najteža godina za slavni Ford
Još jedna teška godina je iza slavnog Forda u Evropi. Marka je zabilježila pad prodaje od 17 posto u poređenju s 2023. godinom.
Mnogi se s razlogom pitaju šta će biti s Fordom u narednim godinama. Posljednjih godina američki gigant je bio zauzet stvaranjem asortimana za evropsku diviziju fokusiranu uglavnom na električne automobile. Treba li napomenuti da "strujaši" nisu nikad dobili pravu podršku kod kupaca.
Gdje je krenulo nizbrdo za Ford? Kompanija registrovana na našem kontinentu kao Ford Europe, zahvaljujući vizionarskim idejama slavnog Henryja Forda, počela je gubiti tlo pod nogama prije nepune tri godine kada se tragedija nestanka Fieste počela prenositi na kupce. Evropski bestseller skoro pet decenija je pogonio i kompaniju i kupce, a turbo-kapitalizam ga je preko noći protjerao u muzej i staro gvožđe. Mimo svega, fabrika u Kelnu je prepuštena električnom Exploreru, koji baš i ne izaziva emocije kod kupaca.
Već tada se osjetio nedostatak kontrole nad brendom, koji se prethodno odrekao i Mondea, ali i flote monovolumena, u kojima izgleda jedino Kinezi vide veliki potencijal. No, Ford ga nije vidio, osim u "struji", s kojom je krenulo naopako od samog početka.
Ford se već godinama bori, nudeći Pumu i Kugu, dva fantastična SUV-a, ali nakon Fieste i Mondea olako su najavili gašenje Focusa, nešto što će se desiti krajem ove godine. Mnogi ovo vide kao stratešku grešku, ali Ford ne odustaje, niti nudi alternativu. Čak niti svježe lansirani električni Capri to ne može nadoknaditi, jer su kupci postali oprezni i gnjevni. To nije automobil koji žele, unatoč slavnom imenu.
Drugi problem je fabrika u Saarlouisu, u kojoj se proizvodi Focus. Ona je već sada osuđena na propast, jer je na ivici zatvaranja. Ova fabrika od prošlog novembra radi s "pola gasa", jer proizvodi manje od 500 automobila dnevno. To je mnogo manje od 250.000 koji mogu sići s proizvodnih linija svake godine.
Fordovi rukovodioci su zaista izgubili kompas. Odsustvo Focusa će brend u Evropi ostaviti na rubu provalije, iako su rukovodioci uvjereni da dolazak novog EcoSporta, o kojem smo nedavno pisali, možda može ublažiti prodaju proslavljenog kompakta, ali mnogi to vide tek kao zakrpu nekadašnjoj moći Forda.