Borba za opstanak
15

Kineski investitor odustao od pregovora, Fordovoj tvornici u Njemačkoj prijeti zatvaranje

A. M.
Tvornica u njemačkom Saarlouisu ponovo je na putu zatvaranja nakon što su propali pregovori s potencijalnim investitorom - navodno kineskom kompanijom.

Iz Forda je stiglo saopštenje da je investitor odlučio prekinuti razgovore o preuzimanju tvornice nakon detaljne studije izvodljivosti i intenzivnih pregovora koji traju već neko vrijeme.

Tvornica u kojoj se proizvodi kompaktni automobil Focus trebala bi završiti proizvodnju 2025. godine i s njegovim zavšetkom je novi investitor trebao preuzeti poslovanje. Ford nije otkrio ime potencijalnog investitora, međutim, od ranije su mediji izvještavali da bi kineski gigant BYD nakon preuzimanja Fordove tvornice u Brazilu, trebao preuzeti i ovu u Njemačkoj.

Izvori upoznati s pregovorima otkrili su da su kineski proizvođači automobila među kompanijama koje su zainteresovane za preuzimanje tvornice u kojoj se proizvodi kompaktni automobil Focus i koja bi trebala okončati proizvodnju 2025. godine. Ford je planirao potpisati obavezujući preliminarni ugovor s investitorom do 30. septembra.

Petnaest mogućih investitora iskazalo je interes, saopštilo je ranije ove godine radničko vijeće tvornice. Rečeno je da su kineski proizvođači automobila BYD i Chery Automotive kompanije među zainteresovanim za preuzimanje tvornice.

Ford i njemačka pokrajina Saarland održali su razgovore s potencijalnim investitorima, uključujući BYD kao najkonkretnijeg, nekoliko manjih proizvođača, kao i njemačkog proizvođača modula solarnih panela, rekli su izvori za Bloomberg.

Šef Fordovog evropskog odjela za putnička vozila Martin Sander rekao je radnicima Saarlouisa u četvrtak da će kompanija slijediti alternativni plan koji ima za cilj spasiti od 1.000 od 4.400 radnih mjesta u tvornici. Taj alternativni plan mogao bi stvoriti tehnološki centar na tom mjestu. Međutim, sve to je još uvijek velika nepoznanica.

Predstavnik sindikata, Joerg Koehlinger, izrazio je razočarenje i ljutnju zbog te vijesti, rekavši da će se razgovori s kompanijom, o kolektivnom ugovoru za radnike koji bi mogli ostati bez posla, nastaviti u ponedjeljak. Sindikat najvljuje borbu za radnike i da bi cijela priča mogla biti izuzetno skupa za Ford.

Neuspjeh dolazi u trenutku kada je Ford usred pregovora s Unijom ujedinjenih automobilskih radnika u Sjedinjenim Državama, koji su već 21 dan u štrajku zbog uslova rada. Ford smanjuje svoju proizvodnu mrežu u Evropi, jer smanjuje ponudu putničkih vozila kako bi se do 2030. koncentrisao na prodaju isključivo električnih automobila na Starom kontinentu.

Focus, koji je bio bitan oslonac Fordovog poslovanja u Evropi, neće dobiti nasljednika nakon završetka proizvodnje trenutne generacije. S druge strane, njemačka tvornica se suočava sa zatvaranjem još od juna 2022. kada je Ford odabrao svoju tvornicu u Valenciji u Španiji, umjesto Saarlouisa, za proizvodnju svojih električnih vozila sljedeće generacije za Evropu.