Honda je oznaku Type R (Racing) prvi put upotrijebila 1992. godine na svom izvanrednom sportskom modelu NSX koji je te godine ušao u treću godinu proizvodnje, a brojčano ograničena edicija NSX-a Type R nudila se samo na japanskom tržištu.
Boljim performansama svakako je pomogla i činjenica da je atraktivni Hondin dvosjed s centralno postavljenim motorom bio lakši 120 kilograma u odnosu na standardni NSX. Pred kraj proizvodnje prve generacije NSX-a, Honda je 2002. godine opet ponudila R verziju čiju je karoseriju krasilo nekoliko novih aerodinamičkih komponenti.
S obaveznom crvenom podlogom na zaštitnom znaku kompanije, s čime su u Hondi željeli odati priznanje svom prvom pobjedničkom bolidu Formule 1 iz 1965. godine, većina modela s oznakom Type R bila je obojena Championship bijelom bojom kojom je bio obojen i pobjednički bolid RA272.
Pored uspješnog učešća u nekoliko različitih šampionata, Honda je svoje najsnažnije i najbrže cestovne modele s oznakom Type R (Integra, Accord i nekoliko generacija Civica) nudila i nudi još uvijek automobilskim entuzijastima širom svijeta.