Prije 57 godina Toyota je lansirala model Century. Bio je to najluksuzniji japanski auto svih vremena, koji nije mogao svako priuštiti, a njegovim nastankom obilježena je stogodišnjica od rođenja osnivača kompanije, Sakichi Toyode.
Svaka veća država ima limuzinu za državnike. Amerika se uvijek šepurila s Lincolnom ili Cadillacom, Britanci s Bentleyem i Rolls-Royceom, Njemačka s Mercedes-Benzom S600, a Rusija s Aurus Senatom. Ni Japan nije zastajao u tom pogledu, Toyota Century je zaista reprezentativno diplomatsko vozilo.
Svojom diskretnom i elegantnom vanjštinom, Toyota Century služila je kao mobilna kancelarija za japanske ministre i kao državni automobil za japansku carsku porodicu, zahvaljujući jedinstvenoj karoseriji. Važna pozicija Centuryja također je osigurana njegovim statusom prvog masovno proizvedenog V12 motora u Japanu, koji je drugu generaciju katapultirao na vrh prestiža 1997. godine.
U početku je Toyota Century skrivala V8 motor ispod haube i bila je namijenjena samo eliti u Japanu, od političkih zvaničnika do diplomata, a kasnije i korporativnih rukovodioca, kojima je godio luksuz protkan ručnom izradom. I danas ovaj model često koriste članovi japanske carske porodice ili premijer te zemlje.
Prvi Century ostao je nepromijenjen gotovo 30 godina, a temeljio se na modelu Crown Eight iz 1964. godine, koji je imao 2,6-litarski V8 motor. Revidirana verzija ovog motora s 3,0-litrenom zapreminom ugrađena je 1967. godine, da bi šest godina poslije Toyota predstavila 3,4-litarski V8, nakon čega je 1982. ponovo uslijedila promjena, ali na 4,0-litarski V8. Postojala je i duga verzija Century L, s međuosovinskim razmakom od 3,01 metar i dužinom od čak 5,27 metara.
Druga generacija, tek tri decenije poslije
Međutim, kada dublje prokopamo po prošlosti, Toyota Century je ostala uglavnom nepromijenjena sve do 1997. godine, kada je debitovala druga generacija. Zajedno sa promjenom arhitekture, V8 motor je zamijenjen 5,0-litarskim V12 monstrumom. Tako je Century postao prvi japanski automobil opremljen s V12 motorom, koji je razvijao 280 KS kao jedini model u Toyotinoj historiji s takvim agregatom.
Što se tiče luksuza u enterijeru, a to je bila osnovna namjena ove limuzine, putnici pozadi su bili posebno paženi. Popis opreme je uključivao, između ostalog, masažna sjedišta, televizor i drvene ukrase. Suvozačevo sjedište na poleđini je imalo nosač na koji bi putnik sa zadnje klupe odmarao noge kao čin relaksacije.
Century je obično obojen u crno, u skladu s japanskim viđenjem luksuza, a sjedišta su uglavnom presvučena vunom ili kožom. Na zadnjim prozorima postavljena je čipkasta zavjese na električni pogon. Limuzina, koja je reklamirana kao automobil koji zarađuje cijeli život napornim radom, jedina je Toyota koja ne nosi uobičajena tri ovalna logotipa, već umjesto toga dolazi sa stilizovanom mitskom pticom Fushicho (Feniks) kao simbolom japanskog carstva.
Century hibrid, pa Century SUV
Povodom Salona automobila u Tokiju 2017. godine, Toyota je lansirala treću generaciju Centuryja. "Old school" limuzina s dužinom od čak 5,33 metra je modernizovana, ali se taj model donekle vratio svojim korjenima, s obzirom na ugrađeni V8 motor. Međutim, kako bi bio u skladu sa tadašnjim emisionim standardima, osmocilindarski benzinac je uparen s električnim motorom, a cijeli sklop razvija 431 konjsku snagu. Rekli bi, ništa novo za Toyotu - pionira hibrida.
Potpuni zaokret za ovu kultnu limuzinu desio se prošle godine kada je Toyota predstavila novi model. Naime, Century limuzina je postala moderni SUV s hibridnim V6 pogonom, čime je prekinuta tradicija duga više od pet decenija.