Potražnja je "zakazala"
47

I Porsche priznao da su ciljevi za električne automobile bili previše ambiciozni

D. B.
Porsche je u martu 2022. godine postavio ambiciozan cilj prema kojem su električni automobili trebali činiti više od 80 posto prodaje do kraja desetljeća, međutim, u njemačkoj kompaniji više nisu tako sigurni.

Iz Porschea navode da je rast prodaje električnih automobila sporiji od očekivanog, a glasnogovornik kompanije je za Reuters kazao da tranzicija na električne automobile traje duže nego se mislilo prije pet godina.

No, ovo ne znači da će se strategija proizvoda promijeniti. Porscheov plan je teoretski moguće ostvariti, no ljudi u Zuffenhausenu su dodali zvjezdicu na 2030. godinu, što znači da da sve ovisi o potražnji i razvoju elektromobilnosti.

Porsche 718 Boxster i 718 Cayman s benzinskim motorima bit će uklonjeni iz ponude 2025. godine kako bi se napravilo mjesto za njihove električne zamjene. Već smo vidjeli potpuno električni Macan, koji će naslijediti prvu generaciju SUS modela 2028. godine. Potvrđeno je i da će četvrta generacija Cayennea krenuti električnom avenijom krajem decenije.

Porsche je već nagovijestio da bi Panamera mogla evoluirati u električni model, a bila bi pozicionirana iznad Taycana kao veći i na luksuz više fokusiran proizvod. Električni Porsche 911 nije planiran za ovu deceniju, no proces elektrifikacije je započeo novim modelom 911 GTS i T-Hybrid pogonom.

Porsche nije prvi luksuzni brend koji je zaključio da ekspanzija električnih vozila ne ide prema planu. Bentley je želio od 2030. godine proizvoditi samo električne automobile, no taj cilj je pomjeren za tri godine. Mercedes je nedavno priznao da je bio "previše entuzijastičan" kada je riječ o ciljevima elektrifikacije. Prvobitno je procjenjivalo da će plug-in hibridi i električni automobili činiti polovinu prodaje do 2025. godine, no sada se njemački gigant nada da će to ostvariti do 2030. godine. Automobili s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem bit će dostupni "duboko u 2030-tim".

Slično je i s Audijem, koji je priznao da bi mogao okončati proizvodnju modela Q8 E-Tron i Q8 Sportback E-Tron ranije zbog loše prodaje. Iz kompanije je navedeno da je došlo do "intenzivnog pada u potražnji u specifičnom segmentu". Ako ne nađe rješenje da održi postrojenje u Briselu u funkciji, ono bi se moglo zatvoriti.