Rezultati za 2024.
73

Iako više nema dizelaša, Volvo ipak povećao prodaju

A. M.
Foto: Volvo
Foto: Volvo
Šveđani su predstavili svoj izvještaj o prodaji za 2024. godinu po kojem su oborili rekord. Iako je Volvo krajem marta prošle godine prestao proizvoditi dizele, Skandinavci i dalje prodaju više vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem nego električnih.
U naredna tri mjeseca, izvještaji o prodaji brendova će biti puni brojki i zapisa koje će predstaviti svojim dioničarima tokom mjeseca marta, kada se obično završavaju fiskalne godine. Volvo je već obradio svoje brojke nadmašivši prodaju iz prethodne godine.

Brojke švedske kompanije su više nego solidne u cijelom svijetu, postepeno se približavajući izazovu od milion prodatih jedinica. Za sada se švedsko-kineski brend može pohvaliti pravim uspjehom tako što je uspio isporučiti 763.389 jedinica širom svijeta, osam posto više nego u 2023. godini.

Od ove brojke, koja je već više nego značajna, 175.194 su bili električni automobili, a 177.593 plug-in hibridi, minimalna razlika koja potvrđuje politiku ulaganja u elektrifikovane automobile. Ali, još uvijek su u fokusu benzinci sa i bez asistencije "struje", jer su otkinuli najveći dio kolača.

Benzinci i hibridi u fokusu

Ni u Evropi brend iz Geteborga nije loše prošao, jer je na Starom kontinentu tokom 2024. isporučeno 369.685 automobila, 25 odsto više nego godinu prije. Ono što je najzanimljivije, a ono što će vas iznenaditi, je da su 65 posto (240.425 jedinica) elektrifikovani automobili, a ne električni.

Čisto električni su osvojili nešto više od 133.000 kupaca. To je svakako više od PHEV verzija, kojih je isporučeno samo 107.000 primjeraka, dok su elektrifikovani benzinski modeli (129.260 prodatih jedinica) doprli do gotovo jednakog broja kupca kao modeli s nultom emisijom.

Sve u svemu, brojke nisu loše za Skandinavce, uprkos tome što je prošle godine najavljeno potpuno isključenje dizelaša iz ponude. Gorivo koje je neizostavno kod premium rivala i tako će biti sve dok im Brisel to dozvoli, mada takav kont u Volvu nemaju.

Kako XC60 dominira prodajom

Izvještaj o prodaji naglašava snažnu ovisnost marke o jednom modelu: XC60 je najprodavaniji model u rangu sa 230.853 jedinica, uprkos svojim posebnim okolnostima: jedan je od najdugovječnijih i vapi za zamjenom koja će biti, izuzimajući bilo kakva iznenađenja, potpuno električna. S obzirom na situaciju u industriji i godišnje izvještaje Volva, poželjno je nastaviti provjerenim putem.

Ali postoji jedan model koji nije na nivou očekivanja - Volvo EC40. Šveđani su izbacili broj prodatih jedinica za oba modela (XC40 i EC40) - 173.890 jedinica, tako da je konkretna pojedinačna brojka nepoznata, a prodaja nije baš jednaka. Realnost EC40 je veoma drugačija u odnosu na XC40, jer je prvi dostupan samo kao električni automobil, dok je raspon motora kod drugog mnogo širi. To je jedan od njegovih problema. Da je dostupan u hibridnim ili PHEV verzijama, bila bi druga priča. Razlika i sugestivniji dizajn koji nudi EC40 prenosi se na cijenu, dodatak koji kupci nisu spremni platiti.