Uz manje promjene cijena
31

Ima li spasa za benzince i dizele: Sintetička goriva dugoročno ne moraju biti skuplja od fosilnih

A. M.
Konsultantska kuća Frontier Economics provela je studiju koju je naručilo Njemačko udruženje za malu i srednju energiju (Uniti) kako bi ispitala povećanje tržišta sintetičkih goriva na bazi obnovljive energije u cestovnom transportu.

Prema ovoj studiji, srednjoročno i dugoročno se može očekivati značajno smanjenje troškova u proizvodnji sintetičkih goriva, što bi, zavisno od modela obračuna, moglo dovesti do toga da cijene po litru budu gotovo iste kao za benzin i dizel, ili čak nešto jeftinije.

Studija također pretpostavlja da bi, pod idealnim regulatornim uslovima za brzo povećanje proizvodnje, e-goriva mogla u potpunosti zamijeniti fosilna goriva širom Evrope. Od 2037. godine ili čak ranije, na pumpama bi mogli imati e-benzin, dok bi e-dizel mogao biti dostupan nešto poslije.

Autori studije Frontier Economics "Scenariji za povećanje tržišta e-goriva u drumskom saobraćaju" predvidjeli su dugoročne troškove proizvodnje uključujući i transport do krajnjeg odredišta. Za sintetički benzin cijena bi se kretala od 1,10 do 1,63 eura po litru, dok bi za zeleni dizel na bazi električne energije raspon cijena iznosio od 1,22 do 1,80 eura.

Postepeno povećanje miješanja s konvencionalnim gorivima podstaklo bi povećanje tržišta i shodno tome smanjilo troškove proizvodnje. Sa sve većim udjelom e-goriva u rezervoaru, stručnjaci očekuju samo manje promjene cijena na benzinskoj stanici.

Prema istoj studiji, još jedan odlučujući faktor je bitan. Da političari, za razliku od fosilnih goriva, ne nameću porez na CO2 na e-goriva i da mogu imati koristi od smanjene stope poreza na energiju, kako je predviđeno prijedlogom EU reforme iz 2021. godine.

Sintetička goriva mogu srednjoročno zamijeniti fosilna goriva, kao 100-postotni proizvod ili kroz proces miješanja sa konvencionalnim gorivom u narednih 15 do 20 godina ako se stvore odgovarajući politički i regulatorni okvirni uslovi za njihovo povećanje. To bi pomoglo da se postojeća i buduća nova vozila sa SUS motorima kreću na CO2 neutralan način i na nivou cijena koje važe danas na benzinskim pumpama.

Širom svijeta postoji otprilike 1,3 milijarde vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, koji se ne mogu preko noći izbaciti iz upotrebe i kojima će trebati alternativa. Rješenje postoji da se pomire obje strane. Sada je sve na Evropskoj uniji.