Impresivno postignuće fabrike u Cléonu: 100 miliona proizvedenih motora i mjenjača
Fabrika Renault Grupe u Cléonu na glasu je kao inovativna i stručna, a isti se epiteti pripisuju i nizu motora koji se ondje proizvode od 1958. godine. Jedan od njenih najpoznatijih proizvoda zasigurno je jedinstveni „Cléon fonte”, poznat i kao motor tipa C, koji je čak tri desetljeća nakon što je predstavljen na Salonu automobila u Ženevi 1962. i dalje označavao važno tehnološko postignuće. Ugrađivan je u brojne Renaultove modele, uključujući Floride, Alpine A110, Renault 5, Super 5, Renault 8, Renault 12 i Renault 18, te u gospodarska vozila kao što su Estafette i njegov nasljednik – prva generacija Trafica.
Zahvaljujući brojnim tehnološkim prilagođavanjima koja su na njemu izvršene, fabrika u Cléonu prerasla je u pravi tehnološki laboratorij. Godine 1981., donje brtve poklopca ventila i ventilni mehanizam, prvobitno izrađivane od pluta, zamijenili su silikonski dijelovi zbog kojih je trebalo primijeniti nove tehnike uklanjanja brtvi.
Ugradnjom motora „Cléon fonte”, raspored je unaprijeđen i u Renaultu 9 i 11: dotadašnji način uzdužne ugradnje uz istodobnu ugradnju mjenjača i pokretača zamijenio je način poprečne ugradnje, čime je značajno smanjena buka u vozilu. Slijedom toga, hidraulički zatezač razvodnog lanca zamijenjen je mehaničkim zatezačem, što je rezultiralo boljim performansama i većom trajnošću motora. Motor tipa C među prvima je imao elektroničko paljenje, turbopunjač i sistem ubrizgavanja goriva. O njegovom uspjehu svjedoči i nevjerojatan podatak da je u Cléonu proizveden u više od 14 miliona primjeraka!
Motori tipa F i G: cestovne legende
Motori tipa F i G, dva veličanstvena inženjerska postignuća, ostavili su trag na cestama širom svijeta. Motor F7P s aluminijskom glavom cilindra sa 16 ventila, dvostrukim setom opruga ventila i dvije bregaste osovine ugrađivao se u sportske automobile kao što su Renault 19 16S, Clio Williams i Spider.
S druge strane, motor tipa G bio je rezerviran za najbolje modele iz ponude marke: Lagunu, Safrane, Vel Satis, Espace i Avantime. Taj je motor uključivao niz revolucionarnih inovacija, čime su troškovi mašinske obrade značajno smanjeni. Štoviše, kalibracija dizni za ubrizgavanje goriva unaprijeđena je u skladu s tadašnjim ekološkim standardima. Motor tipa G prvi je upotrebljavao ravnotežne osovine i stoga pružao izvanredne performanse i udobnost.
Čuveni mjenjači
Fabrika u Cléonu nije poznata samo po motorima, već i po mjenjačima koji se desetljećima ugrađuju u Renaultove modele. Prve mjenjače, B2 i B3 (nazvane prema broju stupnjeva prijenosa), proizvela je za modele Dauphine i 4CV. Godine 1980. uslijedio je razvoj mjenjača tipa J s kugličnim ili konusno valjkastim ležajevima. U Cléonu je ukupno proizveden 21 milion takvih pogona. Desetljeće nakon, 1991., fabrika je počela proizvoditi ručne mjenjače tipa P s pet ili šest stepeni prijenosa. Ta je vrsta mjenjača dosad proizvedena u osam miliona primjeraka, a proizvodi se i dan danas.
Cleon kroz brojke
Brojke iz Cléon govore o napretku ove fabrike i marke Renault. Izuzetan proizvodni rekord: 14 512 000 motora tipa C, 14 520 000 motora tipa F i 21 139 294 mjenjača tipa J ugledalo je svjetlo dana u ovim pogonima. Do danas je ukupno proizvedeno 100 miliona motora i mjenjača. Još neke impresivne brojke obilježavaju uspjeh ove fabrike smještene na sjeveru Francuske:
- 250 AGV (vozila s automatskim navođenjem) svaki dan prolazi proizvodnim linijama i opskrbljuje radna mjesta
- 648 robota, od čega 89 tzv. kolaborativnih robota integrirano je u proizvodni proces
- 1800 kontrolnih tačaka postoji za motor 6AM
- 50 porodica sastavnih dijelova proizvodi se svakodnevno, poput bregastih osovina, poklopaca ventila i koljenastih vratila za termičke motore, pogonskih vratila, diferencijala, zupčanika za mjenjače te osovina rotora, kućišta i zupčanika za elektromotore.