Jesu li prikolice s baterijama rješenje za duga putovanja električnim vozilima
Pariska razvojna kompanija EP Tender vjeruje da je eliminirala potrebu za ovim izborom između troškova i dometa. Šta je njihov plan? Prikolice s baterijama.
"Rješavamo pitanje izrade električnih vozila koji će se moći koristiti i za dugačka putovanja", kaže izvršni direktor Jean-Baptiste Segard.
EP Tender je dobio ime po malim čamcima koji opslužuju velike brodove. Kompanija želi na glavnim putničkim rutama postaviti stanice za iznajmljivanje prikolica. Vozači električnih vozila pričekat će da se prikolica zakači za stražnji dio njihovih automobila, a zatim će iskoristiti dodatnih 60 kW/h baterije kako bi stigli na svoje odredište ili do sljedeće prikolice.
Maksimalna cijena najma bila bi 34 eura (37 dolara) za jednu prikolicu, predviđa kompanija.
Inicijalna ideja EP Tendera bila je da se u prikolicu stavi motor sa sagorijevanjem kako bi se stvorili hibridi izvan električnih automobila. Kompanija trenutno ima 20 takvih prikolica koje koriste njihovi kupci, a svi voze Renault Zoes ili električne Kangoo kombije. Pad cijena baterija uvjerio je kompaniju da promijeni ovo.
"Naši kupci i dalje koriste verziju motora sa sagorijevanjem, ali mi to ne razvijamo jer nas više vuče priča s baterijama. Baterije su jako unaprijeđene", kaže za Automotive News Europe Hugo Basset, inženjer tima.
Basset kaže da tvrtka pregovara s Renaultom i PSA grupom u Francuskoj da fabrički postave priključke na svoja električna vozila.
Trenutno, mnoga električna vozila nisu prilagođena za vuču , ali EP Tender kaže da će se to promijeniti od 2022. Do tada se sve što je potrebno može ugraditi za 600 eura.
Renault je bio pionir u potrazi za rješavanjem problema punjenja za velike udaljenosti. Oni su još 2008. godine sarađivali s izraelskom tvrtkom Better Place na uvođenju zamjenljivih baterija u svoja električna vozila, počevši od Fluence limuzine.
Međutim, to nije uspjelo, a Better Place je ugašen 2013. godine.
Prikolica nosi puno manje rizika, tvrdi Basset: "Ne trošimo milione na stanice za zamjenu baterija.
Kompanija radi na mogućim nedostacima. Na primjer, prikolice se redizajniraju tako da budu što aerodinamičnije. One također imaju drugi set manjih točkova koji se spuštaju kako bi olakšali vožnju unazad.
Postoji još jedna prednost. Kada se ne koriste, prikolice se mogu povezati s mrežom kako bi se ponovno napunile.
Željena cijena za prikolicu je 10.000 eura, a poslovni plan tvrtke predviđa da će svoj prvi profit ostvariti 2024. godine sa 60.000 kupaca koji će iznajmljivati 4.150 prikolica.
U još fluidnom svijetu električnih vozila, prikolice koje povećavaju domet mogle bi biti jedan od načina koji će put od motora sa sagorijevanjem do skupljeg električnog vozila učiniti lakšim.