![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_231115155.jpg?v=1)
Prototip je baziran na Kamazovom kiperu Atlant 49, naslijedio je četveroosovinsku šasiju 8x4, turbodizelski motor, kao i nosivost od 49 tona. Donji dio karoserije i kutija su preneseni sa standardnog modela, dok je dizajn kabine Robocopa u skladu s njegovom autonomnom prirodom.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/231115155.2_xl.jpg?v=1730639445)
Izostanak vrata, retrovizora i prozora daju do znanja da je riječ o samovozećem vozilu. Umjesto vozača, kamion koristi senzore postavljene na krovu, iza tamnog vjetrobranskog panela i kao i na bočnim krilima pomoću kojih kontinuirano skenira okolinu. Kada potpuno autonomni rad nije moguć, kamionom može upravljati i operater na daljinu.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/231115155.1_xl.jpg?v=1730639445)
Robocop je dizajniran da radi u zatvorenim područjima poput kamenoloma (otvorenih kopova), a Kamaz je najavio da će njegov kamion krenuti prema gradu Kamerovo u Sibiru, koji je poznat kao "glavni rudarski grad Rusije". Tu će biti testirane njegove autonomne, off-road i teretne sposobnosti u jednom od rudnika uglja.
![](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/231115155.3_xl.jpg?v=1730639445)
Ovo nije Kamazov prvi samovozeći kamion jer kompanija razvija i testira autonomne tehnologije od 2017. godine. Ranije ove godine je kompanija testirala autonomne verzije Kamaza 43118 na snijegom i ledom prekrivenim cestama Vostočno-Mesojahskog polja u blizi Arktičkog kruga. Samovozeći kamioni su transportovali teret u ekstremnim vremenskim uvjetima koji bi bili previše surovi za čovjeka, tako da njihov rad može trajati neprekidno i tokom zime.