Ovo partnerstvo združuje jednu od najinovativnijih kompanija na području automobilskih tehnologija i jednog od najvećih proizvođača automobila na svijetu.
Preduzeće u zajedničkom vlasništvu će razvijati sisteme 4. i 5. stepena autonomne vožnje, namijenjene komercijalnoj upotrebi
Preduzeće će unaprijediti dosadašnji rad na području dizajna, razvoja i komercijalne upotrebe 4. i 5. stepena autonomne vožnje te će tako osnažiti vodeći položaj partnera u globalnom ekosistemu autonomne vožnje.
Platforma za autonomnu vožnju već 2022. raspoloživa ponuđačima robotskih taksija, upravljačima flote i proizvođačima automobila
U preduzeću kreću s testiranjem sistema bez vozača već iduće godine, dok će 2022. godine biti raspoloživa platforma za autonomnu vožnju – spremna za masovnu proizvodnju – koja će biti na raspolaganju ponuđačima robotskih taksija, upravljačima flote i proizvođačima automobila.
Ukupni iznos partnera u novom preduzeću čak 4 milijarde dolara – obje strane s pola vlasničkog udjela
Po dogovoru će partneri imati pola vlasničkog udjela, a ulaganja u preduzeće su ocijenjena na ukupno 4 milijarde američkih dolara. Aptiv će uložiti svoju tehnologiju autonomne vožnje, intelektualno vlasništvo i oko 700 zaposlenih, koji će biti fokusirani na razvoj različitih rješenja s područja autonomne vožnje. Koncern Hyundai Motor Group, koji čine Hyundai Motor, Kia Motors i Hyundai Mobis, uložiće 1,6 milijardi dolara u novcu, a preostalih 400 miliona u različitim uslugama, istraživanjima i razvoju, kao i pristupu do intelektualnog vlasništva. Ova investicija predstavlja najveće finansijsko ulaganje ovog koncerna izvan Južne Koreje.
Partnerstvo jača zajedničku viziju sigurnije, ekološki prihvatljivije, povezanije i pristupačnije mobilnosti
Partnerstvo jača zajedničku viziju grupacije Hyundai-Kia i Aptiva kako bi nastala sigurnija, ekološki prihvatljivija, povezanija i pristupačnija mobilnost, kao i komercijalna upotreba najučinkovitijih i najsigurnijih autonomnih vozila. Koncern ima na tom području bogato iskustvo s vozilima Hyundai, Kia i Genesis, koji imaju dugu tradiciju i široku ponudu ekološki prihvatljivijih vozila – električna vozila (EV), hibridno-električna (HEV), plug-in hibridna (PHEV) i vozila na gorive ćelije (FCEV).
Kijin razvoj vozila na gorive ćelije – za koje je izvršni direktor Kijine centrale u Evropi Emilio Herrera nedavno rekao da su »sljedeća velika stvar«, traje još od 1997., kada su počeli s testiranjem Sportaga FCEV. Prvu komercijalnu upotrebu modela Sportage FCEV i Sorento FCEV možemo očekivati već 2022. godine.
“Novo preduzeće označava početak putovanja s Aptivom ka zajedničkom cilju, a to je komercijalna upotreba autonomne vožnje,” rekao je Euisun Chung, izvršni podpredsjednik Hyundai Motor Group. “Zajedničkim snagama stvoriti ćemo neprocjenjivu sinergiju i dobiti lidera na području autonomne vožnje.”
“Partnerstvo će osnažiti snagu Aptiva u razvoju naprednih sistema asistencije vozaču, rješenja povezivosti, kao i konstrukcije pametnih vozila,” rekao je o zajedničkom preduzeću Kevin Clark, predsjednik i izvršni direktor Aptiva. “Najnovije tehnologije i znanje s R&D područja dueta Hyundai-Kia čine ga idealnim partnerom u razvoju platforme za masovna autonomna vozila.”
Novo preduzeće, čije sjedište će biti u Bostonu, voditi će Karl Iagnemma, predsjednik Aptivovog odjeljenja za autonomnu mobilnost. Preduzeće će imati tehnološke centre u SAD i Aziji, a oba partnera će imati jednak broj direktora.
Preduzeće će u Južnoj Koreji imati glavni tehnološki centar, bazu za prerade vozila i testiranje platforme za autonomnu mobilnost. Za očekivati je da će grupacija HMG, koja je izuzetno moćna na domaćem korejskom tržištu, gdje su kao prvi uveli 5G mobilnu infrastrukturu, dati dodatni elan razvojnim naporima novonastalog preduzeća i napraviti »kvantni iskorak«.
HMG i Aptiv: kreiranje sigurnog svijeta bez vozača
Koncern HMG većinu prihoda ostvaruje zahvaljujući automobilima, čeliku i gradnji, a njegov portfelj uključuje i druga područja poslovanja, kao što su logistika, finansije, informacijske tehnologije i usluge. Od ključnog značaja za djelovanje i globalnu prepoznatljivost južnokorejskog giganta, koji širom svijeta zapošljava oko 250.000 ljudi, najzaslužniji su Hyundai Motor i Kia Motors, kao i Hyundai Mobis, koji je zadužen za prvu ugradnju i originalne rezervne dijelove za pomenute marke automobila.
Početak testiranja autonomnih vozila koncerna pokrenut je 2015. u američkoj saveznoj državi Nevada. 2017. godine su tokom sajma zabavne elektronike CES s modelom ioniq javnosti predstavili dostignuća na području djelovanja samovoznih tehnologija u urbanoj sredini. 2018. je uspješno na autoputu predstavljen 4. stepen autonomne vožnje kada je 5 vozila Nexo, koje pokreću gorive ćelije, bez pomoći vozača prešlo razdaljinu od 190 kilometara od Seula do olimpijskog Pyeonchanga.
Aptiv je globalno tehnološko preduzeće s vodećom ulogom na području naprednih mobilnih rješenja koja uključuju sisteme prepoznavanja, programske algoritme, platforme za računanje, kao i distribuciju podataka i snage. Inžinjeri Aptiva zaslužni su za prvu automatsku vožnju od San Francisca do New Yorka 2015. godine (5472 km), koja je ujedno bila i prva komercijalna upotreba autonomnih vozila na svijetu.
Aptiv ima na različitim kontinentima više od 100 autonomnih vozila, a između ostalog ima u Las Vegasu najveću komercijalnu flotu autonomnih vozila. Do danas je preduzeće obavilo više od 70.000 plaćenih autonomnih vožnji na više od 2.700 razdaljina, a pritom se može pohvaliti odličnom ocjenom zadovoljstva korisnika - 4,95 od maksimalnih 5.
Transakcija, koja je predviđena na proljeće 2020., trenutno čaka na odobrenje regulatora.