Najnoviji potez Pekinga "tanko prikriven" diplomatskim jezikom, pokazuje da Kina neće mirno sjediti dok EU pojačava pritisak na električna vozila, koja se prodaju na evropskom tržištu.
U tužbi Kinezi optužuju EU da nema "činjenične i pravne osnove" za povećanja carina te tvrde da krši pravila WTO-a zloupotrebom mjera trgovinskih pravnih sredstava, Kinesko ministarstvo trgovine dodaje da je podnijelo tužbu kako bi zaštitilo razvojne interese industrije električnih vozila i globalnu zelenu transformaciju saradnje.
Kina je zatražila konsultacije s EU te je dala rok od 60 dana za postizanje sporazuma prije nego se WTO umiješa s panelom za sporove.
Glasnogovornik ministarstva je za Bloomberg rekao da Kina traži od EU da se suoči s greškama i odmah ispravi svoje nezakonite prakse te da zajednički održe stabilnost globalnog lanca opskrbe električnim vozilima te ekonomske i trgovinske saradnje Kine i EU.
U mjesecima od uvođenja carine zvaničnici Kine i EU su vodili razgovore u pokušaju pregovaranja o rezoluciji odgovarajućoj za obje strane. Međutim, dogovora prije uvođenja carina krajem oktobra nije bilo. SAIC je pogođen najvećim povećanjima carina od svih ostalih, jer iznose 35,3 posto. Povećanje za Geely iznosi 18,8 posto, dok BYD mora platiti dodatnu carinu od 17 posto. Ove brojke se dodaju postojećoj carini od 10 posto.
Marcos Sefcovic, šef trgovine EU, ove sedmice se nalazi u Kini, što je znak da Brisel nije potpuno odustao od postizanja dogovora.
U međuvremenu je kineski ministar trgovine Wang Wentao nedavno održao sastanak s francuskim zvaničnicima te ih je pozvao da "guraju" EU ka rješenju.
Prošle sedmice je otkriveno da je kinesko ministarstvo trgovine poručilo lokalnim proizvođačima automobila da pauziraju investicione planove u zemljama koje su glasale za carine, dok se ohrabruje ulaganja u zemljama koje su glasale protiv. Među njima je i Njemačka, jedna od pet članica koje su se protivile novim carinama.