Vozači bijesni
11

Kinezi tvrde da su Teslini automobili lošije kvalitete nego u Americi

DP
Foto: Printscreen Tesla.com
Foto: Printscreen Tesla.com
Kineski ministar za industriju, reagujući na pritužbe nezadovoljnih kupaca, zatražio je od kompanije Tesla uvjerenje da su njihova vozila proizvedena u Kini jednaka onima koja se proizvode u drugim postrojenjima. Evo šta su otkrili.

Među proizvođačima električnih vozila trenutno prednjači Tesla, čvrsto držeći vodeću poziciju s dobrim izgledima da i ubuduće tako ostane, dok s druge strane etablirani proizvođači automobila, poput GM-a i Forda, nastoje sustići Teslu u ovom segmentu tržišta. Iako se stvari uvijek mogu promijeniti, Teslino novo postrojenje otvoreno u Šangaju, pod nazivom Gigafactory 3, u kojem se proizvodnja već odvija, govori u prilog tome da će kompanija nastaviti širiti svoje domete i daleko izvan američkih granica.

Nova šangajska fabrika izgrađena je kako bi se u njoj proizvodio postojeći Tesla 3 model, kao i Tesla Model Y, čija bi proizvodnja uskoro trebala početi. I dok bi oba modela trebala biti identična onim proizvedenim za sjevernoameričko i evropsko tržište, sudeći po reakcijama kineskih kupaca, čini se da među njima ipak postoje značajne razlike.

Naime, kineski ministar za industriju, reagujući na pritužbe nezadovoljnih kupaca, zatražio je od kompanije Tesla uvjerenje da su njihova vozila proizvedena u Kini jednaka onim koja se proizvode u drugim postrojenjima.

Pritužbe se odnose na kompjuterske čipove koji su, prema tvrdnjama kupaca, manje napredni u odnosu na iste takve čipove ugrađene u vozila za druga tržišta, navodi Car Buzz.

Budući da su kupci ove kategorije vozila po pravilu dobro educirani u vezi s proizvodom koji kupuju, njihova očekivanja su samim time velika, te kako unaprijed znaju za što bi sve njihov Tesla mogao biti sposoban, bilo kakvo nepodudaranje je dovoljan razlog za nezadovoljstvo.

Na društvenim mrežama u Kini kupci su u komentarima isticali kako kontrolne jedinice u njihovim vozilima ne pokreće čip HW 3.0, već manje napredna verzija HW 2.5. U okviru sistema za asistiranu vožnju, čip HW 3.0 je veoma važan za opcijski Full Self-Driving mode, odnosno zapovijed uz pomoć koje vozilo može samostalno upravljati. Kineski kupci primijetili su nepodudaranja u vezi s čipom detaljnim proučavanjem specifikacija koje se dobivaju uz vozilo.

Kako vlada u Kini budno nadgleda događanja na društvenim mrežama, nije im trebalo mnogo vremena da primijete raspravu koja se ovim povodom razvila i da reagiraju zahtijevajući od proizvođača da "dokaže konzistentnost proizvoda u pogledu kvalitete i sigurnosti".

Iz kompanije Tesla, u odgovoru na bijes koji se raširio društvenim mrežama, naveli su da je do zamjene čipa došlo uslijed toga što im njihov dostavljač nije isporučio napredniji čip, te su zbog toga bili primorani ugrađivati stariju verziju, a da će svim kupcima kod kojih je došlo do ovih neslaganja, stariji čip biti zamijenjen novim.

Ostaje otvoreno pitanje bi li kompanija poduzela ovaj korak da se kupci nisu žalili.