Debitovao u Parizu
56

Alpine predstavio Alpenglow HY6, koncept s hidrogenskim pogonom

D. B.
Alpine nastavlja razvoj svog koncepta na hidrogenski pogon, a nova stepenica u tome je Alpenglow HY6 koji je debitovao na sajmu automobila u Parizu.

Najnovija evolucija hiperautomobila ima novi hidrogenski V6 pogon koji razvija dvostruko više snage u odnosu na HY4 četverocilindričnog prethodnika, a također ima i nešto bolji eksterijer.

Koncept u fokusu ima buduće učešće na endurance utrkama, no moguća je i verzija za serijsku proizvodnju.

Kada je riječ o potpuno novom pogonu, tu je 3,5-litarski V6 twin-turbo motor koji je razvio Alpine, a koji razvija impresivnih 740 KS i 770 Nm obrtnog momenta. Motor ima četiri bregaste osovine s lančanim pogonom, četiri ventila po cilindru i koristi isključivo vodik. Gorivo se skladišti u gasovitom obliku u tri hidrogenska rezervoara od 2,1 kilogram pod visokim pritiskom. Snaga se prenosi na stražnju osovinu preko 6-stepenog sekvencijalnog Xtrac mjenjača.

Osim novog "hidrogenskog srca", Alpenglow HY6 ima i nekoliko stilskih poboljšanja, što doprinosi prefinjenijem eksterijeru. Značajne promjene uključuju dodatne usisnike na haubi i redizajnirani stražnji dio s providnim poklopcem motora te nešto konvencionalnije stražnje krilo.

Karoserija je u potpunosti napravljena od karbonskih vlakana, duga je 5,2 metra, a to doprinosi egzotičnim proporcijama. Francuski hiperautomobil je zadržao poznati oblik kabine, futuristička svjetla i providne "oštrice" prethodnika, tako da izgleda kao trkaći automobil s Le Mansa iz budućnosti.

Reference na autosport nisu slučajne, jer Alpine vrši pritisak na FIA-u da odobri učešće trkaćih automobila na hidrogenski pogon na utrci 24 sata Le Mansa od 2028. godine. Osim toga, koncept je predstavljen kao "kotrljajući laboratorij" s fokusom na utrke, a Alpine nagovještava mogućnost produkcijske verzije. Kompanija je priznala da "filozofija razvoja u prvobitno favorizuje verziju dizajniranu za utrke, no mogla bi biti prenesena na serijsku proizvodnju". U sličnom kontekstu je Alpineov glavni dizajner nedavno istakao da je brend uvijek računao na produkcijsku verziju dok je dizajnirao Alpenglow.

Iz Alpinea nisu otkrivali detalje o platformi koncepta Alpenglow HY6 osim što su rekli da sadrži "različite modifikacije i tehnička poboljšanja". Moguće je da se koristi nova verzija Ligier LMP3 šasije "kotrljajućeg prototipa" Alpenglow HY4, koji je premijeru imao u maju 2024. godine. "Originalni" koncept Alpenglow HY4 je debitovao tačno prije dvije godine na sajmu automobila u Parizu kao statično izložbeno vozilo.