Za 2028. godinu
40

Lamborghini Lanzador najavljuje dolazak električnog GT crossovera

D. B.
Lamborghini je predstavio električni prototip pod nazivom Lanzador, koji najavljuje dolazak GT crossovera za 2028. godinu kao prvog potpuno električnog modela ovog proizvođača.

Lamborghini ulazi u električnu eru, a koncept Lanzador precizno pokazuje šta se može očekivati od prvog koraka kompanije u svijet mašinerije s pogonom na baterije. Zvanično, koncept nagovještava šta stiže 2028. godine, a nezvanično pruža prilično realističan uvid u ono što će postati Lamborghinijev četvrti model i ući u serijsku proizvodnju tek s minimalnim promjenama.

Lanzador je svjetlo dana ugledao tokom Monterey Car Weeka, a opisuje se "kao GT s velikim rastojanjem od tla". Obično bi se moglo pretpostaviti da je riječ o crossoveru, no trovratna karoserija govori da je nije riječ o nečemu što nudi jedan tipičan crossover.

Pogled na prednji dio govori da je bez sumnje riječ o Lamborghiniju, dok bok i stražnje tri četvrtine gotovo da oponašaju pustinjskog buggyja ili možda jedan od Tamiya RC automobila. S druge strane, ovaj SUV s troja vrata ne može se pomiješati sa originalnim Range Rover Evoqueom, niti liči na Urus.

Inspiracija za dizajn eksterijera je zapravo mješavina legendarnih Lamborghinijevih modela uključujući Sesto Elemento, Murcialago i Countach LPI 800-4. Pozicija vozača je inspirisana onom koju ima Huracan Sterrato, a dizajnu doprinose i futuristički elementi.

U kokpitu je taj futuristički faktor još naglašeniji te podsjeća na unutrašnjost svemirske letjelice. Stražnja vrata nude pristup velikom prostoru za prtljag, koji se može povećati obaranjem stražnjih sjedišta. U prtljažniku je i dodatni prostor za prtljag, tako da je ovaj GT zaista ultra praktičan.

Unutrašnjost je fokusirana na održivost, kao i na korištenje materijala koji su uglavnom proizvedeni u Italiji. Konac koji je dio najlonski sjedišta napravljen je od reciklirane plastike, dok su mnoge "nevidljive plastike", kao što je pjena sjedišta, napravljene od reciklirane 3D štampane plastike. Karbonska vlakna korištena u unutrašnjosti također sadrže obnovljene elemente poput recikliranog PET-a, a čak je i voda koja je korištena za bojanje kože uzeta iz biljaka maslinovog ulja.

Očekivano, iz Lamborghinija nisu otkrili previše detalja o pogonskom sklopu koncepta. Nema ni informacija o snazi, performansama ili dometu, no poznato je da koncept pokreću dva električna motora te da ima pogon na sva četiri točka. Stražnja osovina je opremljena jedim oblikom pretvarača obrtnog momenta. Tu je također novi Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVi) sistem kontrole dinamike vožnje. Zahvaljujući novim senzorima, nova tehnologija ima cilj da prilagodi dinamiku automobila individualnom vozaču kroz sofisticirani algoritam.

Koncept je opremljen aktivnim ovjesom i aktivnom aerodinamikom.

Lamborghini želi do kraja 2024. godine planira elektrificirati svoju cijelu ponudu, no dosad nije zvanično najavio planove za prelazak na potpuno električni pogon. Umjesto toga se fokusira na karbonsku neutralnosti iskorištavanje hibridne tehnologije. Potpuno električni Urus će se pridružiti Lanzadoru 2029. godine.

Produkcijski Lanzador će se proizvoditi u postrojenju u Sant'Agata Bologneseu, a planirano je i proširenje ove fabrike. Ipak, dok Lanzador preraste u produkcijski model, stići će 2028. godina, a to su tri godine nakon što Ferrari predstavi svoj prvi potpuno električni automobil.