Početak kraja
50

Kraj za Volvo S60 nakon tri generacije i 24 godine provedene na tržištu, Audi A4 je sljedeći

A. M.
Početkom godine Volvo je prestao s proizvodnjom dizelskih motora, a sada se definitivno oprašta od limuzine koja je rođena početkom 21. stoljeća. Ovo je samo početak kraja za klasične limuzine, jer i Audi A4 sa SUS motorima broji zadnje mjesece na proizvodnoj traci.

Volvo nastavlja sa svojom filozofijom samo električnih automobila, sužavajući asortiman modela. Švedska kompanija je duboko uronila u fazu tranzicije na modele s nultom emisijom štetnih gasova, a broj automobila koji zadržavaju svoju posvećenost tradicionalnom sagorijevanju se smanjuje.

Volvo S60 se oprašta nakon tri generacije i 24 godine provedene na tržištu, ali bez ispunjenja cilja za koji je stvoren, a to je da se ozbiljno suprotstavi njemačkim premium rivalima. Zamjena za uspješni model 850 stigla je početkom 2000. godine, kada se Volvo ozbiljnije okrenuo tradicionalnim limuzinama, lansirajući novi dizajn koji je naknadno uključivao dvije porodične varijante V60 i V60 Cross Country. Ovaj drugi je već ugašen, ali će prvi još neko vrijeme biti u prodaji.

Međutim, s tržišta se povlači limuzina. Ciljevi koje je Volvo zamislio nisu dali očekivane rezultate dok su još tradicionalne limuzine visoko kotirale na tržištu, a sada kada svi vape za SUV-ovima, S60 jednostavno više nije rentabilan. Njegov derivat S60 Cross Country je bio daleko ispred svog vremena i ne samo da nije uspio, već se smatra velikim neuspjehom za švedsku marku. Iako se prva generacija nije previše isticala na ljestvici prodaje, ni druga, niti treća nisu ispunile ciljeve, pogotovo što se na nekim tržištima nije prodavao s dizel motorima, već s plug-in hibridima.

Volvo je stoga odlučio potpuno ukloniti S60 iz asortimana bez ikakvog oproštaja, čak ni specijalnog ili ograničenog izdanja kao što je uobičajeno kod nekih brendova. Posljednji primjerci S60 se proizvode u američkoj fabrici u Južnoj Karolini i definitivno će njihova montaža stati krajem ovog mjeseca. Planirana zamjena za S60 bit će budući električni Volvo ES60. Međutim, nije poznato kada će se pojaviti na tržištu.

Ovaj scenarij je tek početak kraja za klasične oblike. Naime, još jedna tradicionalna limuzina sa SUS motorima, koja će uskoro kroz nekoliko mjeseci stati s proizvodnjom, kao jedan od njegovih rivala, je Audi A4. Šveđani se mogu tješiti kako je S60 barem uspio da izdrži duže na tržištu od Lexusa IS, koji je prvi osjetio pritisak trendova i gušenja trovolumenskih limuzina.

Jedina Volvo limuzina koja će ostati u ponudi i ujedno dijelom zadržati SUS motore pod prednjom "haubom" je S90.