Lada je serijsku proizvodnju terenskog modela Niva (VAZ-2121) započela 5. aprila 1977. godine. Zamišljena da se dobro snalazi daleko od asfaltiranih cesta, s permanentnim pogonom preko obje osovine, prednjim disk-kočnicama i neovisnim prednjim ovjesom, jeftina Niva je bila i ostala jedan od najpopularnijih automobila u Sovjetskom Savezu, kasnije Rusiji.
Njenu su upotrebljivost i jednostavnost vrlo brzo prepoznali i u mnogim drugim zemljama širom svijeta pa je ruska automobilska kompanija u jednom periodu izvozila čak 70 posto tadašnje produkcije. Niva je također nuđena i s upravljačem na desnoj strani, a pored standardne trovratne verzije, Lada Nivu nudi i u praktičnijoj verziji s 5 vrata koja je nastala na povećanom međuosovinskom rastojanju.
Četrdeset godina poslije, s poboljšanjima koja (u današnjem kontekstu) počesto i nisu vrijedna spomena, legendarna Niva u suštini je ista. Jubilarna edicija nosi naziv Lada 4x4 40 anniversary, jer je Lada naziv Niva od 2014. godine rezervisala za model koji je nastao u saradnji s Chevroletom, a čija bi se druga generacija na cesti mogla pojaviti 2019. godine.
Bez nezgrapnih i nepotrebnih plastičnih karoserijskih dodataka s kojima je „ukrašen“ posljednji model Lada 4x4 Urban, Lada će jubilarnu ediciju proizvesti u 1977 primjeraka, a nekolicina će biti obojena kamuflažnom bojom s kojom su bile obojene karoserije prvih Niva.
Pored novih dvobojnih aluminijskih felgi, novih boja na instrumentnoj tabli i eko-kože na sjedištima i upravljaču, tu su i adekvatne oznake edicije u i na karoseriji, ali i pločica s numeracijom (od 0001 do 1977). Automobil koji će svoj život nastaviti paralelno s najavljenom novom Nivom i dalje pokreće stari 1,7-litarski četverocilindarski benzinski motor.