Električna Lada ide na pogon bežičnih bušilica
Na YouTube kanalu Garage 54 objavljen je zanimljiv video koji prikazuje rad na neobičnom projektu, Ladi s "električnim pogonom" koji čine bežične bušilice.
Na YouTube kanalu Garage 54 objavljen je zanimljiv video koji prikazuje rad na neobičnom projektu, Ladi s "električnim pogonom" koji čine bežične bušilice.
AvtoVAZ, proizvođač u čijem je vlasništvu Lada, pokazao je tri zanimljiva prototipa, a svakako je najzanimljiviji onaj koji konačno najavljuje nasljednicu skoro 50 godina stare Nive. Tvornica i alati koje je Renault ostavio u ruskim fabrikama su olakšali razvoj nove Nive.
Nova Lada Iskra tek treba ući u serijsku proizvodnju, no već je predstavljena verzija dizajnirana za autosport.
Za Nivu bi se znali često našaliti da je posljednji živući dinosaurus na cesti, jer je najduže proizvodno terensko vozilo u neizmijenjenom osnovnom obliku. Dizajnirao ju je ruski AutoVAZ i proizvodi se od 1977. godine.
U decembru 1984. godine u Togliattiju je započela serijska proizvodnja prvog modernog automobila s prednjim pogonom u tadašnjem SSSR-u. Sovjeti su ovaj model lansirali pod nazivom VAZ-2108, ali su modeli za izvoz koristili naziv Lada Samara, a njen životni vijek trajao je gotovo tri decenije.
Ono što se činilo nemogućim postalo je stvarnost, barem u formi prototipa. Lada Niva Travel lansirana je svojevremeno bez velike pompe, a model bez nekog posebnog imidža s konverzijom benzinca u električni automobil ima smisla samo za izložbu, budući da je projekat neodrživ iz jednog ključnog razloga.
AvtoVAZ je predstavio novi model koji će se u prodaji naći 2025. godine.
Čini se da su se Rusi već izborili sa egzodusom zapadnih proizvođača vozila i prilično dobro se nose sa sankcijama. U februaru je u Rusiji registrovano preko 100.000 novih automobila, a najčešće birani strani brend postao je kineski Geely.
Rusi spašavaju legendarnu Nivu od potpunog kolapsa i najavljuju nekoliko skromnih nadogradnji. Između ostalog, ovaj legendarni terenac, koji se u neizmijenom obliku prodaje od 1977. dobija Euro 5 motor i ABS sistem nakon što su dobavljači bili obustavili isporuku dijelova.
Ruski AvtoVaz je u septembru stavljen na listu američkih sankcija. Posljedice toga se već osjete. Ruska kompanija ne može da plaća strane dobavljače, niti može primati uplate u suprotnom smjeru za izvozne proizvode. Istovremeno, to znači, da bi pored Lade i legendarni Moskvich vrlo brzo mogao preko noći od pukovnika postati pokojnik.