Konverzija benzinca u EV
96

Lada predstavila prototip električne Nive, neodrživ projekat pored bezvremenskog benzinca

A. M.
Ono što se činilo nemogućim postalo je stvarnost, barem u formi prototipa. Lada Niva Travel lansirana je svojevremeno bez velike pompe, a model bez nekog posebnog imidža s konverzijom benzinca u električni automobil ima smisla samo za izložbu, budući da je projekat neodrživ iz jednog ključnog razloga.

Lada je godinama imala oslonac u Renaultu. Ruski Avtovaz imao je velike planove za širenje u nadolazećim godinama, obećavajući svojim kupcima potpunu obnovu asortimana proizvoda, čak i proširen novim opcijama u katalogu koji je bio predodređen da bude referenca u niskim cijenama.

Planovi su propali izbijanjem rata između Rusije i Ukrajine, prisilivši Francuze da napuste zemlju, bez ikakvih znakova da će se trgovački odnosi u bliskoj budućnosti vratiti na nivo na kojem su bili prije. Lada je bila prisiljena nastaviti sama, no jasno je da je puno naučila od Renaulta, jer su upravo predstavili prototip s kojim ulaze u svijet električnih automobila, što je možda i najveća inovacija od instalacije zračnog jastuka u Nivi.

Poz nazivom Lada e-Niva Travel, Rusi predstavljaju koncept s kojim demonstriraju tehnologiju u koju se do sada nisu upuštali. Niva Travel, poznatija varijanta besmrtne Nive 4x4, predstavljena je na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu s estetskim promjenama koje je čine aktuelnijom i modernijom poput veće maske hladnjaka i prednjeg branika sa svjetlima za maglu.

Ali ono što se nalazi ispod njene "utrobe" mnogo je zanimljivije, jer je Rusima bio pravi izazov održati njene dinamičke sposobnosti van asfalta netaknutim, a to nije ništa manje kada su u pitanju mehanika i neelektronski sistemi. Inžinjeri nisu puno razbijali glavu, već su benzinski motor i ručni mjenjač jednostavno zamijenili električnim motorom koji proizvodi maksimalnu snagu od 120 kW, što je ekvivalentno 163 KS, ali uz konstantnu snagu koja je smanjena na 81,5 KS.

Sa benzinca su čak sačuvani prenosna kutija i pogon na sva četiri točka, s tim da je baterija ugrađena u kratku podnicu, zbog čega je zauzela čak i dio prtljažnika. Baterija relativno skromnog kapaciteta od 34 kWh omogućava maksimalni domet od 175 kilometara.

S obzirom da će vozači na moskovskoj cestovnoj mreži teško pronaći ijednu punionicu, uz činjenicu da je za punjenje potrebno minimalno 12 sati, e-Niva je poprilično neupotrebljiv baterijski SUV. Ako još u obzir uzmemo klimatske uslove, pogotovo zimi, Niva u Rusiji još uvijek ima smisla samo kao klasični benzinac.