U ovim EU zemljama električni auti su i dalje rijetkost, među njima i naše komšije
Razlozi za ovo su razni, a prije svega su tu poticaji za kupovinu električnih automobila. Tako je u Njemačkoj bonus za kupovinu donio značajan proboj električnih automobila na tržište, pa je u ovoj zemlji jedan od šest novih automobila EV.
Slična situacija je i u Velikoj Britaniji (16,6 posto) i Francuskoj (16,8 posto), dok je udio EV-a znatno veći u Danskoj (36,3 posto), Holandiji (30,8 posto), Švedskoj (38,7 posto) i, naravno, sa enormnim vodstvom u Norveškoj (82,4 posto).
Potpuno drugačija slika prodaje EV-a može se vidjeti u Italiji, Španiji, Poljskoj a posebno u jugoistočnoj Evropi.
U Italiji se svake godine registruje 1,3 miliona novih automobila, po čemu su četvrto tržište po veličini u Evropi. Međutim, prošle godine samo 4,2 posto tog broja su bila vozila na struju. To je samo jedan od svaka 24 nova automobila. Slično je i u Španiji koja je sa 813.000 novih registracija godišnje na petom mjestu evropskih tržišta, ali ima udio EV-a od svega 5,4 posto.
U nekim zemljama jugoistočne Evrope električni automobili su još manje rasprostranjeni. Tako Mađarska ima udio od 5,3 posto, Bugarska - 4,8 posto i Poljska - 3,6 posto. Međutim, Hrvatska sa 2,8 posto i Slovačka sa 2,7 posto udjela EV-a na tržištu novih automobila su na apsolutnom dnu EU statistike. To znači da je u ovim zemljama samo jedan automobil električni od svakih 37 novih automobila.
Rezultat je da u prosjeku cijele EU, isključivo električni automobili čine samo 14,6 posto svih novih registracija. Ostali svi novi automobili i dalje imaju motor sa unutrašnjim sagorevanjem ispod haube (uključujući hibride).
Nedostatak podsticaja za kupovinu ne može se koristiti kao opšte objašnjenje za ovakve rezultate jer su u mnogim zemljama sa niskim udjelom EV automobila postojale slične subvencije kao u Njemačkoj, a u nekim slučajevima čak i veće. S druge strane u Češkoj i Slovačkoj nećete dobiti ni centa poticaja pri kupovini EV-a.
Pored poticaja ipak najveći razlog za slabu prodaju EV-a je mreža punionica. Grčka je, na primjer, imala oko 2.000 javnih punjača 2024. godine. Bugarska ima 1.600 punjača, Rumunija 2.700. To su sve skromni brojevi jer, poređenja radi, mala Holandija ima 144.000 punjača. Ovo ujedno objašnjava gdje i zašto e-mobilnost napreduje i gdje je još uvijek u zastoju.