Snaga do 1.000 kW
14

BYD-ov novi sistem punjenja električnih vozila je brz kao sipanje goriva u rezervoar

Piše: A. A.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Kineska kompanija BYD predstavila je platformu sa snagom punjenja od 1.000 kW, što je dvostruko brže od Teslinog superpunjača.

Kineski proizvođač električnih vozila BYD predstavio je novi sistem punjenja za koji tvrdi da bi mogao omogućiti da se električna vozila pune onoliko brzo koliko bi bilo potrebno da se napune rezervoari benzinom.

Dionice BYD-a u Hong Kongu porasle su u utorak za 4,1 posto i dostigle rekordnu vrijednost od 408,80 hongkonških dolara, jer su investitori procijenili da bi kompanija mogla ojačati svoju već vladajuću poziciju jednog od najvećih svjetskih proizvođača električnih automobila.

"Dva nova BYD modela moći će podržati maksimalnu snagu punjenja od 1.000 kW, što će im omogućiti da pređu 400 km nakon petominutnog punjenja", rekao je osnivač BYD-a Wang Chuanfu.

BYD je bio drugi najveći svjetski proizvođač baterijskih električnih vozila 2024. godine, neznatno iza Tesle, ali kineska kompanija također prodaje stotine hiljada plug-in hibrida, koji kombinuju bateriju i benzinski motor. Wang, koji se često opisuje kao kineski odgovor Elonu Masku, započeo je posao kao proizvođač baterija 1995. godine, prije nego što je započeo proizvodnju automobila 2003. godine.

Brzina punjenja od 1.000 kW ili 1 MW bila bi dvostruko veća od Teslinih superpunjača, koji isporučuju do 500 kW. Tehnologija brzog punjenja smatra se ključnom za povećanje potražnje za električnim vozilima.

Ove vijesti najavljuju intenzivnu konkurenciju za Teslu, čije su dionice pale nakon Muskovog zalaganja za krajnje desničarske ciljeve u Evropi i smanjenja američke savezne radne snage u sklopu njegovog rada s Trumpovom administracijom.

Cijena Teslinih dionica u utorak je pala za 5,5 posto, dodavši tome i pad od 4,8 posto u ponedjeljak. Njegova vrijednost je do sada pala za 44 posto tokom 2025. godine, a investitori su zabrinuti zbog pada prodaje i mogućeg udara na Teslinu reputaciju zbog Muskove bliskosti s Trumpom.

BYD je također rekao da će instalirati mrežu od 4.000 vlastitih “flash-punjača” širom Kine, kako bi omogućio brzo punjenje. Kompanija nije precizirala rokove, niti navela koliko će uložiti u izgradnju ovakvih objekata. Do danas, vlasnici BYD-a su se u velikoj mjeri oslanjali na uređaje za punjenje drugih proizvođača automobila ili na javno punjenje koje vode operateri trećih strana.

“Kako bismo u potpunosti riješili zabrinutost naših korisnika zbog punjenja, težili smo cilju da vrijeme punjenja električnih vozila bude što krać, odnosno da traje koliko i ipunjenje benzinskih vozila”, rekao je Wang.

Nova arhitektura punjenja će u početku biti dostupna za dva nova vozila, Han L sedan i Tang L SUV, čija cijena iznosi od 37.330 dolara.