BYD igra drugačije
65

Krenuli su 1990. godine iz "podruma", preskočili Teslu, a sada izazivaju Evropljane i Toyotu

A. M.
Foto: BYD
Foto: BYD
Kineska električna revolucija nema kočnice. Build Your Dreams ili samo BYD prošle godine je preskočio Teslu, a sada izaziva Evropske proizvođače i Toyotu. Stella Li je jedna od najmoćnijih žena na svijetu. Odgovorna je za širenje marke u Evropi i otkriva dva oružja kineskog brenda i ključnu tajnu njihovog 35-godišnjeg uspjeha.
BYD nije jedan od najstarijih kineskih brendova, ali djeluje kao da 100 godina proizvodi automobile.

Ogroman napor azijskog brenda da postane lider u Evropi je zaista titanski, sa sve sveobuhvatnijim asortimanom proizvoda. I sve to dok istovremeno istražuju lokacije za otvaranja fabrika, uprkos tome što ih Evropa sabotira u tome.

Energična šefica kineskog brenda za Evropu, također je jedna od najmoćnijih žena na svijetu, jedina koja je podijelila "Oskara" u ovoj industriji s dvojicom velikana: Carlosom Tavaresom, bivšim šefom Stellantisa i Adrianom Neweyjem, aktivnim inžinjerom i jednim od najvećih aerodinamičara u Formuli 1.

Li otkriva kako je BYD krenuo i kako će njihov novi igrač Atto 2 nakon tri decenije ulaganja u elektrifikovane automobile postati bitan dio promjena na tržištu na kojem dominiraju glavni evropski, američki i japanski brendovi. Stella Li kao viši izvršni direktor kineskog brenda, prisjetila se prvog međunarodnog događaja kojem su prisustvovali.

Bilo je to 1990. godine kada je BYD prisustvovao sajmu automobila u Detroitu. Kinezi tada sebi nisu mogli priuštiti velike troškove i gala štandove. Li podsjeća da je BYD tada svoje proizvode izložio u "podrumu", gdje su se nalazili dobavljači komponenti i pribora. Prve automobile BYD je u Detroitu izložio tek 2009. godine kada su mnogi još uvijek ismijavali elektrifikovana vozila.

Danas BYD dominira u Kini, nadmašujući američkog giganta General Motors, kao i evropske brendove i Teslu. Električni automobili su njihov glavni fokus, ali ne odustaju ni od moćnih plug-in hibrida kako bi nadmašili brend Elona Muska po prodaji, bez obzira na vrstu pogona.

Cilj je prodati više, a novi BYD Atto 2 igra ključnu ulogu. BYD s ovim modelom želi prestići evropske brendove, ali i Toyotu, budući da je Atto 2 prvi model dizajniran posebno za evropsko tržište.

Iako Kinezi ne otkrivaju toplu vodu, oni ističu da je to jedini električni automobil na tržištu čiji vlasnik može zaboraviti na punjenje na 20 dana. Interna BYD-ova studija pokazuje da dvije trećine evropskih vozača ne prelazi više od 15 kilometara dnevno, tako da sa svojih 312 kilometara dometa mogu izdržati skoro mjesec dana bez utičnice.

BYD već zna kako da ide ukorak sa evropskim brendovima, a otkriva i njihove nedostatke. S tim u vezi kineski div je izdao ozbiljno upozorenje, napominjući da "BYD igra na tržištu drugačije".

"Mi smo tehnološka kompanija, i to je ono što danas definiše luksuz. To više nije koža ili drvo.", ističe Li.

Li ima poruku i za najveći japanski brend - Toyotu. Japanska kompanija jedna je od onih koji podnose najviše patenata širom svijeta, a BYD se može pohvaliti da u Kini podnese na desetine patenata dnevno. Ovo je jasno upozorenje na stotine dugoročnih rješenja na kojima radi, a koja mogu, ali i ne moraju postati stvarnost.