Kinezi preuzeli tron
14

BYD nadmašio Teslu, najveći je proizvođač električnih vozila u 2024. godini

Piše: D. B.
Kompanija Tesla je izgubila titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih vozila, a na tronu se za 2024. godinu našao kineski BYD. Ovo je još jedan podsjetnik da Kina brzo napreduje u globalnom sektoru električnih vozila te da se ne namjerava zaustaviti.

U 2024. godini je kompanija Tesla proizvela 1.773.443 električna automobila, što je ujedno i ukupan broj vozila koja su sišla s proizvodne trake lidera na američkom EV tržištu s obzirom da proizvodi samo ovu vrstu vozila. BYD je proizveo 1.777.965 električnih automobila, oko 4.500 više u odnosu na Teslu.

Podsjetimo, kompanija Tesla je 2023. godine imala značajnu prednost sa 1,85 miliona proizvedenih električnih vozila, dok je iz BYD-ovih fabrika izašlo 1,6 miliona vozila ovog tipa.

Međutim, u 2024. godini je potražnja za Teslinim automobilima opala zbog zastarjele ponude i nikad jače konkurencije. U prva dva kvartala 2024. godine isporuke su bile manje u odnosu na isti period prethodne godine. Kompanija je prvi put u historiji saopćila godišnji pad prodaje, zbog čega nije ispunjen cilj "blagog rasta" u 2024. godini.

Međutim, pad Tesline prodaje se očekivao zbog širenja tržišta električnih vozila. Prodaja je usporila 2024. godine jer su kupci bili nezadovoljni visokim cijenama električnih vozila, povišenim kamatnim stopama i infrastrukturom za punjenje.

Ipak, u srcu Teslinog problema je zastarjela i skupa ponuda. Kompanija se gotovo isključivo oslanja na dva modela, a to su crossover Model Y i limuzina Model 3. Cybertruck je lansiran krajem 2023. godine kao prvi potpuno novi model još od 2020., no riječ je o skupocjenom pickupu koji nije mogao dati doprinos značajnom rastu prodaje. Politička aktivnost izvršnog direktora Tesle Elona Muska također ne pomaže kompaniji u SAD-u.

BYD je povećao proizvodnju i prodaju električnih vozila za oko 12 posto u 2024. godini te se nastavlja širiti na nova tržišta. Treba istaći da su električna vozila samo dio BYD-ovog biznisa, jer ova kompanija proizvodi i plug-in hibride. BYD-ova ukupna prodaja je povećana za 41 posto na 4,27 miliona automobila u prošloj godini. Kineska kompanija je započela svoj biznis kao proizvođač baterija devedesetih, potom je ranih 2000-tih počela proizvoditi automobile, a svoj biznis s električnim vozilima agresivno širi i proteklim godinama.

Međutim, ako se brojke pogledaju drugačije, Tesla je u prednosti. Američka kompanija je prodala 1,79 miliona električnih vozila, a BYD oko 1,65 miliona. Dakle, ove brojke se odnose na broj prodanih, a ne proizvedenih automobila, tako da u ovom slučaju Tesla ima blagu prednost. Evidentno, kompanija Tesla je prodala hiljade automobila u 2024. godini, koji su proizvedeni 2023. godine.

No, nema sumnje da je BYD u zamahu, tako da bi ovo mogla biti posljednja kalendarska godina u kojoj situacija izgleda izjednačeno. BYD je u posljednjem kvartalu 2024. godine prodao 595.413 električnih vozila, a Tesla 495.570 vozila. To je novi rekord za kompaniju, no ipak je broj manji za 100.000 primjeraka ili za gotovo 20 posto u odnosu na glavnog globalnog rivala.

Kina je postala najveći svjetski izvoznik automobila, čime je s trona skinula Japan. Kineski proizvođači istiskuju kompanije poput BMW-a i General Motorsa s domaćeg tržišta, a također zauzimaju sve više tržišta izvan Kine poput Južne Amerike i Evrope. Kineski automobili su postali poznati po visokoj kvaliteti i tehnologiji, pristupačnoj cijeni i brzoj isporuci. Modeli kao što su Xiaomi SU7 i BYD Seagull su impresionirali Zapad.