Potvrdili testovi
83

Baterije električnih automobila traju duže od očekivanog

A. M.
Foto: Ford
Budimo iskreni, jedna od najvećih briga o električnim automobilima je baterija i njena degradacija tokom vremena. Nedavna istraživanja pokazuju da je njihov životni vijek ipak mnogo duži od očekivanog.

Kada kupac električnog automobila, bilo novog ili polovnog, razmišlja o kupovini, uvijek postoji nekoliko ključnih pitanja, pogotovo kada je u pitanju baterija.

Najčešće dileme su: da li će brzo doći do degradacije, da li ću morati da mijenjam bateriju tokom vremena, u kakvom će stanju biti na polovnom automobilu koji me zanima itd?

Sva ova pitanja i brige, pokazalo se da nisu toliko važni, jer tehnologija u ovoj oblasti napreduje skokovima od sedam milja. Sada najnovije studije pokazuju da baterije električnih automobila traju mnogo duže nego što smo svi očekivali.

Poboljšanja u hemiji baterija i sistemima upravljanja toplotom rezultiraju baterijama koje mogu izdržati veći broj ciklusa punjenja i pražnjenja, bez izazivanja degradacije koja bi ih spriječila da se normalno koriste nakon nekoliko godina.

Prvi primjer: Baterija koja obećava 8 miliona kilometara

Postoje mnoge studije i istraživanja koja se provode kako bi se poboljšale performanse baterija električnih vozila. Najnoviji primjer s najvećim iznenađenjem dolazi iz Kanade, sa Univerziteta Dalhousie.

Tamo su istraživači uspjeli zadržati 80 posto originalnog kapaciteta baterije nakon više od 20.000 ciklusa punjenja i pražnjenja. Ovi ciklusi predstavljaju koliko puta je baterija potpuno napunjena: na primjer, ako se isprazni do pola, napuni i zatim se proces ponovi, završit će jedan ciklus.

Da li je 20.000 ciklusa punjenja/pražnjenja puno? Uzmimo za primjer BYD-ove Blade baterije, brend koji prodaje najviše električnih i plug-in hibridnih automobila na svijetu, obećavaju korisni vijek od 5.000 ciklusa, što bi bilo ekvivalentno dva miliona kilometara za električni automobil s dometom od oko 400 km.

U slučaju kanadske baterije, ona učetverostručuje svoje performanse. Šest godina se baterija punila i praznila u laboratoriji u Halifaxu i nakon više od 20.000 ciklusa zadržala je 80 posto svog kapaciteta. U prevodu: može izdržati oko 8 miliona pređenih kilometara.

Ovo je postignuto tako što je baterija opremljena monokristalnom elektrodom, koja omogućava da trpi mnogo manje mehaničkih opterećenja tokom različitih ciklusa i sprečava nastanak pukotina.

Drugi primjer: 40 posto više od očekivanog

Različita iskustva vožnje električnih automobila posljednjih godina i dalje podržavaju ideju da baterije traju mnogo duže nego što se očekivalo. I uz dodatni faktor koji im ide u prilog: nakon što ispune svoju svrhu u električnom automobilu, mogu se nastaviti efikasno koristiti u stacionarnim uređajima za skladištenje energije.

Drugo istraživanje, koje je ovoga puta provela njemačka organizacija Dekra, tvrdi da baterije imaju i do 40 posto duži vijek trajanja od očekivanog. Da bi došli do ovog zaključka, izvršili su više od 25.000 testova intenzivne upotrebe baterija električnih automobila.

Nijemci su koristili metodu brzog testiranja: statički test i kratki test, što daje precizniji rezultat o zdravstvenom stanju baterije. Nakon ove intenzivne upotrebe, velika većina baterija je bila u dobrom stanju.

"Čak i uz veće kilometraže, u većini slučajeva i dalje vidimo da je 'zdravlje' baterije više od 90 posto. Naše iskustvo s brzim testom baterije pokazuje znatno duže vrijeme korištenja," kaže Christoph Nolte iz Dekra.

Električni taksi Jaguari I-Pace u Minhenu uspjeli su zadržati do 95-97 posto svog kapaciteta nakon što su neki od njih prešli više od 260.000 kilometara. Renaultovi gradski modeli Zoe, koji je na cesti od 2013. godine, i dalje rade s više od 70 posto svog kapaciteta u više od 90 posto slučajeva.

"Električna vozila će trajati duže od vozila sa motorima SUS, jer imaju manje pokretnih dijelova. To je suprotno onome što su ljudi mislili da će se dogoditi, jer baterije traju mnogo duže nego što se očekivalo", kaže izvršni direktor Renault Grupe Luca de Meo.