Godina malih formata: Ovo su novi električni automobili koji koštaju oko 25.000 eura
Elektromobilnost u Evropi doživljava svakodnevne promjene na koje utiču mnogi faktori. Nakon fokusa na SUV automobile, proizvođači koji su očekivali brzu zaradu su se opekli s manjom prodajom i punjenjem lagera.
Kupci su brzo shvatili da skupi električari kao veliki potrošači, kojima strahovito pada cijena, nisu ono što je prelazak na zelenu tehnologiju obećavao. Obećavani raj elektromobilnosti ne postoji, ali se nazire oaza koja može pružiti ugodno utočište u svakodnevnom korištenju. To su naravno mali formati električnih automobila koji će ove godine doživjeti prvu pravu ekspanziju.
Tako je već sada sve više dostupno "malih" opcija, pogodnih za svakodnevnu upotrebu od oko 25.000 eura. Ne mislim samo na modele iz Kine, kao ni to da u ovu listu uključujemo automobile koje mogu voziti tinejdžeri kakvi su Microlino, Fiat Topolino ili Citroën Ami.

BYD Seagull/Dolphin Mini (<20.000 eura)
Počinjemo abecedno s BYD-om. Na svom lokalnom tržištu azijski proizvođač već nudi ovaj model pod imenom Seagull. Očekuje se da će ovaj model stići ove godine, sa određenim estetskim i tehničkim doradama pod imenom Dolphin Mini. Mnogi mediji sugerišu da je moguće da će njegova oprema biti ažurirana, što znači da će biti skuplji nego u Kini, a tamo košta ispod 10.000 eura. Procjenjuje se da će cijena uz prilagođavanje EU propisima i poznate namete biti ispod 20.000 eura.

Citroën ë-C3 (22.590 eura)
Najjeftinija električna verzija ë-C3 trenutno košta 22.590 eura (uključujući popust). Kockasti Francuz nudi bateriju od 44 kWh za postizanje dometa od 326 kilometara. Ideja je da se ove godine pojavi još jedna verzija s manjom baterijom i naravno kraćim dometom, što će omogućiti da konačna cijena bude ispod 20.000 eura.

Cupra Raval (oko 25.000 eura)
Volkswagen grupa već duže vrijeme najavljuje lansiranje malih i pristupačnih električnih automobila na modifikovanoj - MEB Entry platformi – koja omogućava pogon na prednje točkove. Jedan od njih će biti Cupra Raval, 4,02 metara dugi, ali energični mini koji bi mogao biti ispred svog "rođaka" Volkswagen ID.2. Ovom paru će se uskoro pridružiti i Škoda Eqip, a svi će se proizvoditi u španskoj fabrici u Martorellu po cijeni od oko 25.000 eura. Malo je tehničkih informacija, ali nepotvrđeni motor od 226 konja i domet od 440 km djeluju najbolje što kupci malih formata mogu dobiti.

Dongfeng Box (24.990 eura)
Ovaj neobični, ali dizajnerski sterilni model već je u prodaji u EU, a prije nekoliko dana se pojavio i u Hrvatskoj. Samo 4,02 metra dugi Box, kako mu ime sugeriše, promoviše prostranost i okretnost u gradu. Box dolazi iz azijske grupacije Dongfeng, koja u našoj zemlji distribuira i druge marke poput Forthing ili DFSK, i to u električnom formatu, ali za drugačiji tip kupaca od onog koji se traži na ovoj listi. Ima motor od 70 kW (95 KS), dvije baterije od 31,4 i 42.3 kWh s dometom od 230, odnosno 340 kilometara. Početna cijena od 24.990 eura s manjom baterijom može se učiniti malo previše za nepoznati model i skromnu autonomiju.

Fiat Grande Panda (24.990 eura)
Tehnološki blizanac Citroena e-C3, Fiat Grande Panda je nedavno lansiran po cijeni od 24.990 eura, iako sa hibridnim motorom njegova cijena znatno bolje djeluje. Zajedno s drugim modelima iz Stellantisa, italijanska "kocka" ima motor od 83 kW (113 KS) i, zahvaljujući bateriji od 44 kWh, može ponuditi radijus kretanja od 320 kilometara.

Hyundai Inster (22.780 eura)
Hyundai ulazi u bitku pristupačnih električnih automobila lansiranjem Instera ranije ove godine. Po cijeni od 22.780 eura, djeluje prihvatljivo. Riječ je o malom modelu s dužinom od 3,82 metra, koji i dalje nudi dosta unutrašnjeg prostora. Možete birati između konkretnijih baterija, slabija od 42 ili kapacitetnija od 49 kWh za domete do 355 kilometara.

Leapmotor T03 (18.900 eura)
Šampion niske cijene je Stellantisov mini zvrk kineskog proizvođača Leapmotor. S proizvodnjom u Poljskoj, T03 plijeni jednom od najnižih cijena u Evropi. Osnovni model moguće je dobiti za 18.900 eura bez eko bonusa, a u toj cijeni kupac dobiva 37,3 kWh bateriju koja omugćava 265 km dometa.

Renault 5 E-Tech electric (23.990 eura)
Baš kao i ë-C3, Renault 5 će ove godine iskoristiti prednosti da ugradi jeftiniju verziju od onih koje trenutno prodaje. Kako je već objavljeno na svojoj web stranici, ima 70 kW (95 KS) i koristi nešto manju bateriju, kapaciteta 40 kWh, iako u ponudi postoji ona od 52 kWh, ali s već većom cijom. Međutim, čak i osnovnoj verziji domet je solidnih 300 kilometara, a cijena s eko bonusom od 23.990 eura.

Renault 4 E-Tech electric (25.990 eura)
Kao i R5, retro Četvorka je fora i pravi hit, a možda će kupcima biti privlačniji zbog SUV izdanja. Zbog toga, Renault u startu ne ugrađuje motor od 95 kao kod R5, već odmah starta sa 120 KS, iako su baterije (40 i 52 kWh) iste kod oba modela. Četvorka je nešto skuplja od Petice, odnosno kupci će za osnovni model, koji omogućava domet od 308 kilometara, trebati izdvojiti 2.000 eura više, nakon subvencije naravno.