Sve više elektrifikacije
38

Provjerili smo: Ko najviše prodaje benzinaca, ko dizelaša, a ko elektrifikovanih automobila?

A. M.
Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz
Svaki proizvođač ili grupacija ima dominaciju s određenim pogonskim energentom. Provjerili smo ko gdje dominira.
Mercedes najviše prodaje dizelaša, Volkswagen benzinaca, Toyota hibrida, Geely plug-in hibrida, Dacia plinaša, a Tesla električnih vozila. Sve prema očekivanjima, ali s određenom razlikom u skladu s popularnošću pojedinih modela.

Podizanje ručne kočnice s električnim vozilima i povratak dizelima kod Mercedesa očekivano ima logike. Simbol dizelaša u Evropi svoju prodaju upravo zasniva na 38 posto prodatih dizelskih vozila, koji rade uz asistenciju blago hibridne tehnologije. Od ostalih pogonskih energenata, Mercedes proda 28 posto vozila s benzinskim motorima, 19 posto plug-in hibrida, dok "električari" s trokrakom zvijezdom na "nosu" zauzimaju 16 posto tržišnog kolača.

Iako su nakon Mercedesa i BMW-a (22 %) treći po prodaji automobila pokretanih dizelom (20 %), Volkswagen Grupa ipak prodaju temelji na TSI benzincima – čak 54 posto. Ako je VW na nivou grupe u prva dva mjeseca prodao približno 517.000 novih vozila, to znači da je kupcima isporučeno oko 280.000 benzinaca. Čudno ili ne, ali Golf predvodi prodaju benzinskih motora, dok Grupa takođe proda i 18 posto električnih, kao i osam posto PHEV vozila.

Ako postoji proizvođač koji je srcem i dušom posvećen hibridnoj tehnologiji to je onda Toyota. Proizvode ih skoro 30 godina, a trenutno njihova prodaja zauzima 74 posto od ukupne prodaje. Japanci prodaju tek tri posto dizela, jer ih, osim u teretnim i naravno terenskim (Land Crusier i Hilux), nema više ni u jednom drugom modelu. S obzirom da trenutno imaju samo jedan električni model (bZ4X), njihov udjel je samo četiri posto. Čistih benzinaca Toyota prodaje oko 10 posto.

Rumunska ofanziva sa Sanderom nastavlja se i ove godine, mada se i Duster počeo redovno pojavljivati u kategoriji 10 najprodavanijih. Prodaja Sandera sa dvogorivnim sistemom (benzin + plin) ide odlično, jer kupci s dva tanka s dva energenta mogu preći više od 1.000 kilometara u komadu. Takvih Sandera Dacia proda 51 posto, dok benzincima pripada 49 posto udjela. Naravno, svaki Dacia model ima dvogorivnu opciju ovog tipa, od Logana, Joggera do novog Bigstera.

U dogovoru s partnerom – Mercedesom, kineski div Geely se orijentisao na prodaju plug-in i električnih vozila na evropskom tržištu. Zahvaljujući ponudi vlstitih PHEV modela, ali i širokoj gami brendova s istim pogonom, prevashodno Volvo automobila, ali i modela pod značkom Lynk & Co i Zeekr, kineska grupacija ostvaruje 30 posto udjela na račun prodaje plug-in hibrida. Zanimljivo Ford je treći u Evropi, iza Mercedesa, s 11 posto tržišnog PHEV udjela.

Streloviti pad električnih automobila američkog proizvođača Tesla ostavlja sve više prostora drugima, a njihovim gubitkom najviše se okoristio Volkswagen, koji je samo u februaru imao skok od 180 posto. Ipak, oni su proizvođač isključivo električnih vozila i logično da im je prodaja 100 posto sačinjena od takvih proizvoda. Iako su brojke obilježene sa opasnim "minusom" u predznaku, Teslin Model Y i Model 3 su bili najprodavaniji BEV modeli u februaru u Evropi.