Sankcije uzimaju danak
8

Poboljšanja za 47-godišnju Ladu Nivu: U ponudi Euro 5 motor i ABS

A. M.
Rusi spašavaju legendarnu Nivu od potpunog kolapsa i najavljuju nekoliko skromnih nadogradnji. Između ostalog, ovaj legendarni terenac, koji se u neizmijenom obliku prodaje od 1977. dobija Euro 5 motor i ABS sistem nakon što su dobavljači bili obustavili isporuku dijelova.

Lada Niva jedan je od najdugovječnijih modela na tržištu. Slavni terenac debitovao je krajem 1976. i od tada se u skoro neizmijenom obliku prodaje već skoro pet decenija. Zbog rata s Ukrajinom proizvodnja je bila obustavljena, ali je nastavljena sredinom prošle godine. To je uticalo na to, da sa proizvodnih traka silaze ‘’goli’’ modeli osnovnih sigurnosnih sistema koji posjeduju i najskromniji automobili današnjice, poput ABS-a ili ESP-a.

Iako sankcije koče proizvodnju, ali i izvoz te blokiraju naplatu sredstava u oba smjera, menadžeri AutoVAZ-a su se privremeno snašli u nabavci određenog broja neophodnih dijelova i sada najavljuju povratak na staro i čak uvode neka poboljšanja za Nivu. Na primjer, oba gore spomenuta sistema mogu se ponovo ugraditi i za verziju Niva Legend i moderniju Nivu Travel. Istovremeno, kupci će konačno moći naručiti Euro 5 motor. To je ogroman napredak, s obzirom da je prošle godine, u nedostatku dijelova Niva bila opremljena starim motorom koji ispunjava tek Euro 2 standarde, koji su uvedeni davne 1996. godine.

Sve je to više nego skromno, ali kod modernije verzije Nive Travel kupci ipak imaju nešto bogatiji izbor dodatne opreme. Naime, kod Travela kupci svoj model mogu dodatno nadograditi i sa tempomatom s limitatorom brzine, putnim računarom i dvobojnim felgama. To naravno donosi povećanje cijena ovih modela na ruskom tržištu. Ranije je Lada Niva Legend koštala 829.900 rubalja (9.140 dolara po trenutnom kursu), ali najjeftinija sada košta 10.200 dolara. Modernija Niva Travel prije je koštala 13.200 dolara, a sada cijene startaju od 13.400 dolara.

AvtoVAZ je namjeravao da lansira potpuno novu Nivu u saradnji sa Renaultom. Konceptni automobil je predstavljen još 2018. godine, ali budućnost nasljednika sada je potpuno neizvjesna, s obzirom da je Renault prodao svoj udjel u AvtoVAZ-u još u maju 2022. nakon ruske invazije na Ukrajinu. Međutim, Rusi strahuju i od novih partnera - Kineza koji su već preplavili njihovo tržište, a pojedini im već otkazuju saradnju u isporuci dijelova.