Mađarska kao most između Evrope i Kine: BYD, CATL i BMW grade nove tvornice
BYD će za evropske kupce proizvoditi potpuno električna i plug-in hibridna vozila. Kineski proizvođač počeo je s prodajom uvezenih električnih vozila u Evropi 2022. godine i već je otvorio 250 prodajnih mjesta u 19 evropskih zemalja.
Proizvodnja u Evropi pomoći će BYD-u da izbjegne značajno povećanje uvoznih carina koje Evropska unija nameće kineskim proizvođačima automobila. BYD trenutno, pored postojećeg poreza od 10 posto, mora platiti dodatni porez od 17 posto na potpuno električne automobile koje izvozi u Evropu iz Kine.
Tako Mađarska postaje važan trgovački i investicijski partner i ujedno most između Evrope i Kine, za razliku od ostalih EU članica koje razmatraju smanjenje zavisnosti o drugoj najvećoj svjetskoj ekonomiji.
U Evropi, Njemačka je glavni trgovački partner Mađarske, koja već ima nekoliko tvornica automobila u ovoj istočnoevropskoj zemlji. Etablirane premium njemačke marke, kao što su BMW, Audi i Mercedes-Benz decenijama proizvode automobile u Mađarskoj.
Mađari u zadnje vrijeme intenzivno lobiraju i vode inicijativu za privlačenje kineskih kompanija za proizvodnju električnih vozila i baterija. Jedna od najvećih kineskih investicija u Mađarskoj dolazi od CATL-a, proizvođača baterija za električna vozila. Ovaj baterijski gigant trenutno gradi ogromnu tvornicu u Debrecenu vrijednu 7,3 milijarde eura.
Nova CATL-ova tvornica imat će proizvodni kapacitet od 100 gigavat sati, što je dovoljno za opskrbu baterijama za više od milion električnih vozila. Ovaj projekt još jednom potvrđuje Mađarsku kao ključnu destinaciju za elektromobilnost u Evropi.