S novim hiperautomobilom
19

McLaren se vraća na utrku 24 sata Le Mansa 2027. godine

Piše: D. B.
McLaren se 2027. godine namjerava takmičiti na utrci 24 sata Le Mansa s novim hiperautomobilom, kada će se suprotstaviti Ferrariju i Aston Martinu s ciljem da ostvari prvu pobjedu na ovom događaju od 1995. godine.

Mnogo se pričalo o povratku McLarena na ovaj endurance klasik, a potvrda je stigla iz F1 ekipe u vidu klipa koji prikazuje hiperautomobil u sjeni, dok se čuje oštar zvuk uz natpis "We're back!".

U postu su označeni organizatori utrke i FIA World Endurance Championship, a tu je i poruka "See you on the track in 2027".

"Legendarna pobjeda na Le Mansu 1995. godine. Slava trostruke krune. Spremni da još jednom ostavimo pečat na svjetskoj endurance sceni. Hiperautomobil. World Endurance Championship 2027", kratko je saopćeno iz McLarena.

McLaren Racing, koji je odvojen od odjela Automotive i koji se spojio s kompanijom Forseven, ući će u klasu hiperautomobila po LMDh pravilima s kontrolom troškova. Učesnici koriste svoje motore s unutrašnjim sagorijevanjem, a McLarenov prirodni izbor bio bi V6 twin-turbo, koji se koristi za cestovne i trkaće verzije modela Artura. Ovaj motor razvija 680 KS.

McLaren je odnio šokantnu pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa u svom prvom pokušaju 1995. godine, kada su u GT1 klasi JJ Lehto, Yannick Dalmas i Masanori Sekiya vozili McLaren F1 GTR za ekipu British Lanzante (Kokusai Kaihatsu Racing) i trijumfovali u kišnim uvjetima. Primjerci McLarena F1 GTR su popunili četiri od top 5 pozicija.

Privatni su se nastavili pojavljivati na gridu do 1998. godine, a od tada je kompanija redovno proizvodila različite GT trkaće automobile, no svi oni su bili kreacija Automotive odjela i korišteni za utrke privatnih timova. McLaren se ove godine vratio na Le Mans s modelom 720S GT3 Eco u LMGT3 klasu.

McLaren Racing posljednjih godina konstanto širi svoje aktivnosti u autosportu i izvan Formule 1 te sada vodi timove u IndyCar seriji, Formuli E i Extreme E seriji.

McLaren će postati 11. proizvođač koji će se takmičiti u WEC-ovoj diviziji hiperautomobila. Tu je trenutno osam brendova na gridu podijeljenih između LMDh i Le Mans Hypercar klasa, dok Genesis ulazi sljedeće godine, a Ford se priključuje 2027. godine.