Izuzetno poželjan klasik
2

Mercedes-Benz slavi 60. rođendan modela 230 SL

D. B.
Kompanija Mercedes-Benz proslavlja 60. rođendan svog legendarnog modela 230 SL (serija W113).

Mercedes-Benz 230 SL debitovao je na sajmu automobila u Ženevi 1963. godine, nalazi se na čelu W113 serije, koja je najvažniji model za njemačku kompaniju. Pored toga što je zamijenio dva modela, 300 SL Roadster i 190 SL, W113 je predstavljao prekretnicu za Mercedes kada je riječ o sigurnosti.

Sistem podnog okvira modela 230 SL izveden je od Mercedesovih limuzina iz serije W111, ali je skraćen i ojačan kako bi odgovarao sportskom automobilu. Osim toga, 230 SL je bio prvi sportski automobil koji je implementirao princip stabilne putničke ćelije s prednjim i stražnjim zonama gužvanja, sigurnosnu karoseriju koja je prvi put predstavljena s Fintail limuzinom.

Dvosjed je dizajnirao Friedrich Geiger, a odlikovale su ga čiste linije klasičnog SL izgleda i velika centralna zvijezda u rešetki hladnjaka. Opcija je bio tvrdi krov čiji dizajn potpisuje Paul Barq, zbog kojeg je dobio nadimak "Pagoda".

Mercedes je do 1971. godine proizveo 48.912 primjeraka serije W113. Tokom osmogodišnjeg proizvodnog perioda, u ponudi je bio SL s tri različita motora za razliku od modela 300 SL i 190 SL koji su imali doslovno nepromijenjene motore do 1963. godine.

Najuspješnija verzija W113 serije je bio 280 SL koja se pojavila 1968. godine s 2,8-litarskim 6-cilindričnim M130 motorom, koji je razvijao 170 KS. Ovaj model je ubrzavao od 0 do 100 km/h za 9 sekundi te dostizao maksimalnu brzinu od 200 km/h.

Osim komercijalnog uspjeha, Mercedes-Benz 230 SL je bio uspješan i u motosportu. Eugen Bohringer i Klaus Kaiser su pobijedili na 5.000+ km Spa-Sofia-Liege maraton reliju 1963. godine, a godinu poslije su bili treći na istom reliju.

Mercedes-Benz 230 SL i ostatak W113 serije danas su izuzetno poželjni klasici.