Novi John Cooper Works Rally rezultat je saradnje Minija i partnerske kompanije X-raid, a automobil koji se treba suočiti s izazovima najtežeg relija na svijetu zasnovan je na aktuelnom Minijevom modelu Countryman s kojim dijeli samo pojedine elemente karoserije.
Za potrebe relija, metalne i aluminijske karoserijske panele ovdje su zamijenili paneli od karbona, a cijeli je automobil (u granicama dozvoljenog) nešto manji i izgleda mnogo bolje od Minija All4 Racing s kojim je britanska kompanija na Dakaru nastupala ranije.
Automobil je zasnovan na cjevastoj čeličnoj šasiji, a za pogon koristi BMW-ov 3-litarski dizelski motor koji uz pomoć dva turbo-punjača isporučuje 340 KS i 800 Nm najvećeg obrtnog momenta.
Prijenos snage na obje osovine obavlja se preko 6-stepenog sekvencijalnog mjenjača, jer se u Miniju ipak nisu odlučili za opciju s pogonom preko jedne osovine koju preferiraju u Peugeotu, sada i u Toyoti. Podsjećanja radi, automobili s pogonom preko jedne osovine mogu biti lakši, imati snažnije motore i veći hod ovjesa.
Da bi anulirali ograničenja koja im se nameću zbog korištenja integralnog pogona, u Miniju su mnogo vremena potrošili u zračnim tunelima, gdje su tražili adekvatna aerodinamička rješenja s kojima će 1.950 kilograma težak automobil ostvarivati dovoljnu maksimalnu brzinu. Na kraju su saopštili da JCW Rally može razviti 184 km/h, iako svi misle da je automobil mnogo brži.
Posebna pažnja posvećena je i upravljivosti, a jedan od načina da se snizi težište automobila je postavljanje sva tri rezervna točka ispod šasije. Komponente ovjesa za Mini isporučila je kompanija Reiger.
U Miniju i X-raidu su svjesni da je izbor automobila s integralnim pogonom poprilično kockanje, jer su svježa iskustva s Dakar relija na strani automobila bez integralnog pogona. Hoće li se kockanje kroz južnoamerička bespuća isplatiti, saznat ćemo 14. Januara 2017. godine.