Muzafer Čeligija zahrđale oldtimere svjetskih milijardera pretvara u skupocjena vozila
Prvo vozilo, Mercedes serije V1, S klase iz 1963. godine, Čeligija je u potpunosti restaurirao sam, bez ičije pomoći. Danas on organizira posao, nabavlja dijelove i pregovara sa klijentima, dok restauraciju ručno obavljaju radnici koje je najviše obučio njegov otac. Dosad su restaurirali pet oldtimera, a u obilasku firme zatekli smo još sedam na kojima rade.
Otac se iz penzije vratio poslu
"Dvije godine sam se pripremao da nekako uđem u posao. Kada sam se odlučio baviti restauracijom oldtimera otac Mehmed mi je rekao da nisam normalan. Međutim, kad je vidio šta je to, i sam se vratio iz penzije i ponovo počeo raditi", kazao nam je kroz smijeh Čeligija, te dodao: "Zabluda je kako se neko ovim poslom bavi iz hobija. Moj otac je počeo raditi u maloj radnji i zadnjih 20 godina uz kredite i mukotrpan rad, došli smo do ovoga."
U obilasku Čeligijine firme zatekli smo rastavljena stara vozila koja oduzimaju dah ljubiteljima oldtimera. Za oči nam je najviše zapala golema karoserija modela Chrysler Imperial iz 1956. godine, koji će biti restauriran do kraja godine za oko 140.000 KM. Čeligija nam otkriva kako je to vozilo jednog od deset najbogatijih ljudi na svijetu prema Forbesovoj listi. Identitet klijenta iz Saudijske Arabije nije nam mogao otkriti. Ne pitanje koliko troši ovaj klasik kubanskog stila, Čeligija nam odgovara "metar, litar".
Zatim nailazimo na BMW M1, serije 26, također iz Saudijske Arabije, koji je u fazi montaže. Ovaj oldtimer, saznajemo od Čeligije, vrijedi oko milion dolara. Riječ je o homologacijskom modelu za takmičenje, tako da je samo oko 400 modela proizvedeno.
"Ovaj auto ćete vidjeti ovdje i sumnjam ikad više u životu", govori nam Čeligija dok prilazimo karoseriji BMW-a M1 iz 80-tih godina, te nastavlja: "Ovo je bio projekat Lamborghinija i BMW-a. Trenutno ovakvih živih vozila ima od 50 do 70 na svijetu. Inače ih je proizvedeno samo 475. Neki dan je jedan prodat na aukciji za 900 hiljada dolara."
Obnovili čak i kočiju
U firmi Moto Turs zatekli smo još neobičnih modela odltimera iz 60-tih godina, i to Mercedes Pagodu, BMW serije 2002, Mercedes Coupe 220, Mercedes SL 450 te crveni Land Rover, kako kaže Čeligija, jednog poznatog austrijskog političara iz BiH.
Pored automobila, radnici firme Moto Turs restaurirali su čak i kočiju na zahtjev jednog Austrijanca, što im je bio poseban izazov.
Za restauraciju jednog oldtimera potrebno je od osam do 12 mjeseci, u zavisnosti od stanja u kojem se vozilo nalazi. Kada se automobil preveze brodovima ili šleperima do firme Moto Turs u Vogošću, radnici ga rastave, očiste ono što je truhlo, obnove limariju, prelakiraju, tapaciraju sjedišta, a najvažnije od svega jeste da vozilo zadrži autentičan izgled.
Čeligija nam govori kako dosad nije nikome iz BiH restaurirao oldtimer.
"Ovdje ljudi neće servis da plate, a kamoli restauraciju", kratko je prokomentarisao.
Ljudi u BiH ne znaju čuvati Golf 2
Hodao je po raznim selima u BiH i viđao zanimljiva stara vozila, ali, pojašnjava nam, mnoga vozila su izgubila na vrijednosti jer nemaju porijeklo i papire.
Pitamo ga šta misli o izvikanim modelima Golfa 2, a on nam odgovara kako mu je "žao što ljudi ne znaju očuvati taj automobil".
"U Njemačkoj se Golf 2 može prodati za 2.500 eura, a ovdje košta oko 2.000 KM. Masovno viđam ta auta u raspadnom sistemu, a za nikakve pare se može srediti da izgleda uredno. U BiH čovjek koji ima starije vozilo, odmah misli da ono vrijedi milion maraka. Iz hobija ih preuređivaju, farbaju, naprave cirkus i unište auto koje na kraju postane bezvrijedno. Pokušavam uvijek objasniti ljudima da radije ne diraju nikako stare automobile jer će imati veću vrijednost", istaknuo je Čeligija.
Na kraju razgovora, Čeligija nam otkriva kako je, po uzoru na Amerikance, imao ponude da radi reality show o restauraciji oldtimera, na šta nije pristao. Nažalost, kako kaže, u svojoj garaži nema oldtimera, a kad bi birao jednog, bio bi to Mercedes Pagoda.