Slavni besmrtni terenac
32

Na prodaju raritetni Land Rover Defender V8

A. M.
Dok su većinu klasičnih Defendera pokretali dizel motori, V8 varijante su bile rijetke. Sada je na prodaju jedan raritetni pick-up sa osam cilindara.
Land Rover Defender 110 Pick-Up se izdvaja među ostalim modelima uglavnom zahvaljujući originalnom osmocilindarskom motoru. Sada se jedan od ovih raritetnih modela nudi na Bonhamsovoj online aukciji. Procijenjena vrijednost je između 45.000 i 65.000 eura. Zanimljiva činjenica je da je automobil prvobitno bio namijenjen za prodaju u Ujedinjene Arapske Emirate.

Sa manje od 50.000 pređenih kilometara na satu, ovaj zanimljivi primjerak s volanom na lijevoj strani u klasičnoj zelenoj boji sa crno-zelenom unutrašnjosti na kraju je stigao do Francuske. Za prenos snage na sve točkove brine se petostepeni ručni mjenjač sa redukcijom. Pick-up varijanta, uključujući ovaj model iz 1991. godine, nije bila tako česta kao njegova braća s klasičnim karoserijama u tri varijante (90, 110 i 130), koje su se razlikovale po dužini međuosovinskog razmaka.

Baziran na Buickovom V8 benzincu, zapremine 3,5 litara, ovaj V8 je stekao popularnost zbog svoje kompaktne veličine i lagane aluminijumske konstrukcije. Rover ga je ugrađivao u razne automobile, uključujući Rover P6 i SD1, pa čak i u modele maloserijskih proizvođača poput Morgana i TVR-a. U slučaju Defendera, više se koristio u automobilima namijenjenim sjevernoameričkom tržištu.

Tokom svog postojanja, Land Rover Defender je nudio niz motora, počevši od četvorocilindarskih benzinskih i dizel izvedbi. Postepeno je dodavao snažnije agregate, kao što je benzinac sa osam cilindara, ali i dizel motore kao što su: 200Tdi i 300Tdi, Td5 i Fordov Duratorq. Defender 110 Pick-Up varijanta sa srednjim međuosovinskim rastojanjem i otvorenim zadnjim tovarnim prostorom postala je popularna i za komercijalnu i za poljoprivrednu upotrebu. Riječ je o robusnom, ali praktičnom dizajnu koji je neprimjetno kombinovao najbolje od oba svijeta.

Promjena imena, odnosno dodatka naziva Defender dogodila se 1990. godine, istovremeno sa predstavljanjem modela Defender 90 i Defender 110. Naziv je ostao do kraja proizvodnje ove serije modela sve do 2016. godine, kada je zamijenjen novim modelom s dizajnom koji potiče od luksuznih Range Rovera.

Ipak, Land Rover Classic divizija nastavlja sa proizvodnjom originalnog Defendera u ekskluzivnim izdanjima po adekvatno visokim cijenama. Trenutno radi na seriji Defender Works V8 Islay Edition od 30 komada sa motorom od 5,0 litara i osmostepenom automatikom iz ZF-a, a cijena tog modela počinje od skoro 300.000 eura.