Traži slamku spasa
56

Nissan otpušta 9.000 radnika i smanjuje proizvodnju, direktor sebi smanjio platu za 50 posto

D. B.
Kompanija Nissan je ušla u "puni hitni mod" kako bi se spasila, tako da povlači drastične poteze.

Nissan otpušta 9.000 radnika, smanjuje svoje proizvodne kapacitete iaizno također prodaje svoj udio u Mitsubishi Motorsu. Izvršni direktor Makoto Uchida je sam sebi prepolovio platu.

Uchida je preuzeo funkciju nakon katastrofe Carlosa Ghosna, a sada je predstavio plan reformi nakon što je potvrdio da je kompanija u gubitku u posljednjem kvartalu. On je smanjio prognoze koje se odnose na prodaju i operativni profit za cijelu godinu, a također je ponišio raniji cilj za neto prihod. Također, dodao je da je prerano za preciznu prognozu.

Paket reformi uključuje promjene pozicija nekih zvaničnika, a među njima je i predsjednik Nissana Guillaume Cartier, koji nadgleda Evropu, Afriku, Bliski istok, Indiju i Okeaniju. On je promovisan na novu poziciju izvršnog direktora za performanse.

Uchida je rekao da sebi smanjuje platu za 50 posto kako bi pomogao kompaniji, a nezvanični podaci govore da godišnje zarađuje oko 4,3 miliona dolara. Osim toga, otpustit će 9.000 radnika od ukupnog broja koji iznosi 133.580 uposlenika.

Ovim reformama se očekuje da će kompanija uštedjeti tri milijarde dolara.

Uchida želi smanjiti globalni kapacitet za 20 posto, tako da globalni proizvodni kapacitet širom svijeta iznosi 5 miliona automobila. Nissan ima 30 novih ili osvježenih modela u ponudi i ne planira ih ukinuti, ali će vjerovatno pomjeriti datume lansiranja ovisno o potrebama tržišta.

Veliki problem Nissana je to što mu slabo ide s električnim automobilima. Kompanija ima samo modele Ariya i Leaf u ponudi, a plan je nastaviti nuditi dvosmjernu tehnologiju vozilo - mreža na novim električnim modelima od 2026. godine, čime se pridružuje partneru iz alijanse Renaultu u povezivanju tehnologije.

Nissan prodaje i gotovo trećinu od svog udjela u Mitsubishiju, koji iznosi 34 posto. Na taj način će "osloboditi" dodatnih 482,7 miliona dolara. U Ghosnovo doba je Nissan preuzeo kontrolu nad 34 posto udjela u Mitsubishiju, no i nakon prodaje bi trebao ostati najveći dioničar. Savez s Renaultom je rezultirao investiranjem oko 5,2 milijarde dolara u programe razvoja električnih vozila i baterija.