Njemačka predviđa da će prodaja električnih vozila pasti za 14 posto u 2024.
Najveće evropsko tržište automobila bilo je jedan od glavnih pokretača usvajanja električnih vozila, ali inflacija, visoke cijene automobila i loša infrastruktura punionica opterećuju potražnju. Brojni proizvođači su odložili uvođenje novih električnih modela, a čak su i vodeće rent-a-car kompanije krenule za alterantivama za svoje flote zbog preskupog održavanja električnih vozila.
U decembru je koaliciona vlada kancelara Olafa Scholza potpuno ukinula subvencije za električna vozila, i to godinu dana prije nego što je ranije planirano. Njemačka je 2023. prodala preko 524.000 potpuno električnih automobila - više od bilo kojeg drugog tržišta u Evropi. Predviđeni pad ove godine znači da će udio automobila na isključivo baterijski pogon u Njemačkoj pasti sa 18 na 16 posto, što znači da će tržište progutati oko 450.000 vozila.
VDA očekuje da će se njemačko tržište putničkih automobila smanjiti za 1 posto na 2,82 miliona u 2024., što je 25 posto ispod nivoa prije pandemije. Predviđa se da će globalno tržište porasti za 2 posto na 77,4 miliona automobila.
"Problemi u lancu snabdijevanja su uglavnom riješeni, ali poslovno okruženje za njemačke proizvođače automobila i dalje je izazovno", rekao je glavni ekonomista VDA Manuel Kallweit. Predviđa se da će proizvodnja električnih automobila u Njemačkoj ove godine porasti za 19 posto na 1,45 miliona, saopštili su iz VDA, pri čemu je veći dio namijenjen izvozu. Njemačka je drugi najveći svjetski proizvođač putničkih električnih vozila nakon Kine, iako sa 1,2 miliona proizvedenih automobila 2023. znatno zaostaje za Kinom, koja je proizvela rekordnih 6,6 miliona baterijskih vozila lani.