Za sigurniju vožnju
14

Nova Porscheova tehnologija će se pobrinuti da vozači ne prolaze kroz crveno svjetlo

D. B.
Prolazak kroz crveno svjetlo na semaforu smatra se ozbiljnim saobraćajnim prekršaje i može rezultirati sudarom te teškim posljedicama, tako da je Porsche osmislio novu tehnologiju koja bi trebala pomoći u rješenju tog problema.

Riječ je o svjetlosnom sistemu u vozilu koji prati promjenu svjetala na semaforu i tako omogućava vozačima više šanse da ga uoče na vrijeme i reaguju, piše Carbuzz. Tehnologija bi također mogla smanjiti šanse za opasno kočenje u hitnim situacijama kada vozač kasno uoči promjenu svjetla na semaforu, jer ovaj scenarij često rezultira udarom drugog automobila koji prilazi iza.

Prema Porscheovom dizajnu, sistem koristi kameru, izvor svjetlosti i tehnologiju za kontrolu svjetlosti u automobilu. Ova svjetla se mogu postaviti iznad instrument table, ali i na druga mjesta u unutrašnjosti, a pokazivat će crvenu, narandžastu (žutu) i zelenu svjetlost baš kao i semafor.

Njemačka kompanija u dokumentaciji navodi da kontrolni uređaj koji prepoznaje boju svjetla na semaforu možda neće moći reproducirati preciznu nijansu u unutrašnjosti vozila, ali bi trebao biti dovoljan da vozač lako ustanovi o kojem je svjetlu na semaforu riječ.

Svjetlosna linija će biti dovoljno velika da se vidi pod velikim uglom, čak i kad vozač ne gleda direktno u izvor svjetlosti. U niskim automobilima kao što je Porsche 911 može biti teško uočiti semafor, ovisno o tome gdje se semafor nalazi u odnosu na automobil.

Svjetlosna linija može biti i zakrivljena kako bi se uklopila u određanu armaturnu ploču. Primjera radi, Porsche Taycan ima širu instrument tablu u odnosu na model 718 Boxster koji posjeduje kompaktniju.

Postavljanjem izvora svjetlosti u poprečnom smjeru ili visoko na štitnik od sunca, promjena boje se također može uočiti kada vozač gleda kroz bočni prozor ili ravno kroz vjetrobransko staklo, a ne direktno u instrument tablu.

Ometanje vožnje je značajan problem u eri ekrana osjetljivih na dodir, tako da ima logike u Porscheovom izumu. Kada se promijeni svjetlo na semaforu, razlika između vozača koji reaguje sekundu brže nego inače može spasiti život.

Porscheov izum je još uvijek u fazi patenta, ali ipak predstavlja napredak. Danas postoje sistemi prepoznavanja znakova i kamere, a BMW-ova nova Serija 7 koristi unutrašnju svjetlosnu liniju pod nazivom Interaction Bar za "komunikaciju" s vozačem. Jedna od funkcija ove svjetlosne linije je povezana sa Safe Exit funkcijom te obavještava putnike da li je sigurno izaći iz automobila.

No, Porscheov sistem zahtijeva mnogo brži odgovor i donijet će novo iskustvo ukoliko se nađe u produkcijskom modelu.