Dacija spada u red niskobudžetnih proizvođača, koji su se probili na račun niske cijene i pouzdane mehanike isprobane na Renaultovoj paleti automobila prethodne generacije. No, zadnjih godina, Dacia više nije toliko ni povoljna, jer su modeli s Karpata postali atraktivniji i opremljeniji.
Efektno skrojen, novi Duster nesumnjivo podiže ljestvicu Dacijine evolucije osiguravajući visoku popularnost kod kupaca. Duster se pojavio 2010., a koliko god to djelovalo nerealno, ovaj sub-kompaktni SUV od tada se probio u sami vrh prodaje kao najprodavaniji model u segmentu privatnih kupaca u Evropi.
Kada se Duster pojavio na bh. tržištu cijena osnovnog modela je bila je više nogo simbolična. Tadašnja Dacijna mreža, specifična po tri uvoznika, za osnovnu verziju s prednjim pogonom i 1.6-litarskim benzicem tražila je skromnih 18.501 KM s PDV-om.
Sada Dacia najavljuje ulaznu cijenu ispod 39.000 KM na EU tržištima, što je dvostruko više. Međutim, treća generacija Dustera djeluje kao da nema ništa s prethodne dvije, a budući da je tehnološki mnogo naprednija i da je inflacija preko noći podigla cijene automobila, sasvim je očekivano da novi Duster sa novim i blještavim ruhom košta mnogo više nego prije.
Uzevši u obzir činjenicu da je novi Duster poprilično zainteresovao publiku, mnogi majstori piksela su požurili predstaviti ga u novim stilovima karoserije, što i nije neka novost među ljubiteljima automobila.
Pored pick-up varijante, pa čak i maštarija o SUV cabrio modelu s dvoja vrata, novi oblik u digitalnom izdanju je ono što se sve više traži na tržištu – SUV coupe. Fabrički ‘’uvučene’’ ručke zadnjih vrata godile su brazilskom dizajneru da lakše upakuje zadnji dio u coupe oblik, zbog čega ova kreacija izazove veće reakcije, što i jeste bio esencijalni cilj umjetnika.
S obzirom da se na većini tržišta van Starog kontinenta Duster prodaje pod značkom Renaulta, ne sumnjamo da će Renault i dalje gajiti takvu strategiju. Na tržištima u razvoju u Južnoj Americi, Africi i Aziji, Duster sa značkom Renaulta je jako popularan. Zamislite ako ga Renault, mimo regularne SUV karoserije, odluči nekim slučajem ponuditi u formi sve atraktivnijeg SUV coupea.
Takva verzija, iako se trenutno pojavila samo u mašti brazilskog majstora digitalne kreacije Kleber Silve, na društevnim mrežama poznatijeg kao KDesign AG, bila bi zasigurno zanimljiva i u Evropi.
S obzirom na rastući trend SUV vozila i težnje proizvođača u razvoju takvih vozila, pa čak i izmišljanja novih klasa, ne bi nas čudilo da jednog dana na tržištu osvane Duster u SUV coupe izvedbi.