Stigao je u BiH
59

Novi Porsche Taycan predstavljen u Sarajevu: Napredniji u svakom segmentu

D. B.
Foto: Klix.ba
(Foto: Klix.ba)
Nakon što smo bili ekskluzivni gosti na predstavljanju novog Porsche Taycana u Pragu u martu, našli smo se i među odabranim zvanicama za događaj upriličen u Sarajevu povodom lansiranja ovog električnog modela.

Brojni gosti iz različitih sfera imali su priliku uvjeriti se u velika poboljšanja koja donosi novi Taycan, a koja uključuju više snage, veći domet, bolje ubrzanje i brže punjenje s većom stabilnosti.

Topla noć je bila idealna za predstavljanje fenomenalnog Taycana, koji je dobio nešto "oštriji" dizajn, dok se Turbo modeli sada više i jasnije razlikuju. Paketi standardne opreme za sve modele sada su još bogatiji te uključuju najnoviju generaciju Porsche Driver Experience sistema s unaprijeđenim ekranom i konceptom kontrole.

Sve tri karoserijske izvedbe su doživjele brojne promjene, a to su sportski sedan Taycan, svestrani Taycan Cross Turismo, koji je dostupan s off-road paketom, kao i istovremeno sportski te praktični Taycan Sport Turismo. Bez obzira o kojoj verziji je riječ, dostupne su četiri pogonske opcije, odnosno verzije s pogonom na stražnje i sva četiri točka.

Kako bi novi Taycan bio spreman da još jednom impresionira kupce, razvojni inženjeri i testni vozači su prešli više od 3,6 miliona kilometara širom svijeta u namjeri da dodatno unaprijede prvi potpuno električni Porscheov automobil, koji je i ranije bio sjajan.

Stoga su očekivanja velika, što je potvrdio i brend menadžer marke Porsche u BiH Armin Mulović. On je istakao važnost testnih vožnji s ciljem da kupci što bolje upoznaju, a potom i kupe Taycan.

"Očekivanja proizvođača od novog modela su velika uzimajući u obzir da je povećan domet za 150 kilometara. Klijenti već ne pitaju za infrastrukturu, više pitaju za domet, odnosno koliko kilometara se može preći. Što se tiče punjenja kod kuće, to se može činiti putem sporih punjača. Govoreći o prethodnom modelu, očekivanja i nisu zadovoljena uzimajući u obzir količine koje su planirane, odnosno proizvedene za bh. tržište, međutim, očekivanja su sada veća uzimajući u obzir lager prethodnog te proizvodnju novog modela. Tempo prodaje, odnosno količine i zahtjevi, bit će sve veći i veći da se isporučuje što više električnih automobila. Mi nastavljamo s projektom Destination Charging, jer nam je cilj da postavimo što više punjača za električna vozila te da nudimo Taycana. Međutim, smatram da core business u 2024. i 2025. godini, ali i svakoj narednoj, jeste da ćemo morati raditi više test vožnji s Taycanom, jer se to pokazalo kao jedini put i način da se klijent odluči za kupovinu. Cilj nam je da u ovoj godini prodamo osam Taycana, ali dolazi i potpuno električni novi Macan. U naredne tri godine će od ukupne proizvodnje 20 posto činiti proizvodnja električnih automobila. Smatram da je potrebno još više raditi s električnim automobilima, odnosno raditi testne vožnje kako bi se povećala količina isporuka", izjavio je Mulović.

Svi modeli Taycana imaju znatno bolje ubrzanje u odnosu na prethodnike. Dva primjera s oba kraja portfolija, sportski sedani Taycan i Taycan Turbo S, od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 4,8, odnosno 2,4 sekunde. Kombinovana potrošnja električne energije u slučaju Taycana iznosi 20,0 – 16,7 kWh/100 km (WLTP), odnosno 20,5 – 17,9 kWh/100 km kada je riječ o Taycanu Turbo S. Novi modeli su za 0,6 i 0,4 sekunde brži od svojih prethodnika.

Zahvaljujući "push-to-pas" funkciji u paketu Sport Chrono, boost doseže 70 kW ovisno o modelu te se može koristiti u periodu od 10 sekundi jednostavnim pritiskom na dugme. Unaprijeđeno ubrzanje je generalno rezultat veće izlazne snage sistema. Primjera radi, osnovni Taycan isporučuje 60 kW više nego prije, dok je u slučaju Taycana Turbo S riječ o dodatnih 140 kW s Launch Controlom. Ovo povećava snagu najsnažnijeg modela na 700 kW, odnosno 952 KS.

Ovisno o karoserijskoj izvedbi i motoru, domet je povećan do 678 kilometara (WLTP), što predstavlja povećanje od 175 kilometara ili 35 posto. Poboljšani Taycan ne samo da zahtijeva manje zaustavljanja zbog punjenja na dugim putovanjima u odnosu na prethodnika, nego se i puni brže: Primjera radi, na 800-voltnim DC stanicama za punjenje se može puniti snagom do 320 kW, a to je 50 kW više nego ranije. Prozor brzog punjenja nove baterije visokih performansi je značajno proširen. To znači da se kapaciteti punjenja veći od 300 kW mogu održati do pet minuta, kao i da se vrlo visoki kapaciteti punjenja mogu postići brže čak i pri niskim temperaturama.

Ovisno o individualnom stilu vožnje i drugim faktorima, ova poboljšanja mogu prepoloviti vrijeme potrebno za punjenje baterije od 10 do 80 posto u poređenju s prethodnim modelom. Prva generacija Taycana se punila od 10 do 80 posto za 37 minuta pri temperaturi od 15 stepeni, U istim uvjetima poboljšani Taycan isti cilj ispuni za samo 18 minuta i to uprkos bateriji većeg kapaciteta. Performance Battery Plus baterija sada ima kapacitet od 105 kWh, koji je povećan sa 93 kWh.

Svi modeli unaprijeđenog Taycana dolaze s adaptivnim zračnim ovjesom u standardnoj opremi. Novi Porsche Active Ride ovjes se može naručiti kao opcije za verzije s pogonom na sva četiri točka. Sistem nudi dosad neviđeni balans između udobnosti i dinamike vožnje. Preciznije, ovjes održava karoseriju u nivou u svakom trenutku pa čak i prilikom "oštrog" kočenja, ubrzavanja i manevara upravljanja, a također apsorbuje gotovo sve neravnine. Tokom dinamične vožnje osigurava gotovo savršen kontakt s cestom zahvaljujući izbalansiranoj raspodjeli opterećenja na točkove. Ukoliko je aktiviran odgovarajući mod, ovjes može kompenzirati pokrete nagiba i kotrljanja, kako bi se smanjile sile ubrzanja koje djeluju na putnike.

Poboljšanja performansi i efikasnosti rezultat su brojnih faktora, naprednog pogona s novim motorom na stražnjoj osovini i sa do 80 kW više snage u odnosu na prethodnike kod svih modela, modificiranog impulsnog pretvarača s optimiziranim softverom, snažnije baterije, poboljšanog upravljanja toplotom, toplotne pumpe sljedeće generacije, modificirane rekuperacije i strategije pogona na sva četiri točka.

Maksimalni kapacitet rekuperacije tokom usporavanja pri velikim brzinama povećan je za više od 30 posto sa 290 na do 400 kW. Sve verzije sada standardno imaju aerodinamički optimizirane felge i gume smanjenog otpora kotrljanja. Nove 21-inčne felge i gume su specijalno razvijene za ovu svrhu.

Iako su novi modeli Taycana lakši za do 15 kilograma, standardna oprema je bogatija nego ranije. Ambijentalno osvjetljenje, ParkAssist s kamerom za vožnju unazad, elektronski sklopivi bočni retrovizori s osvjetljenjem, grijana prednja sjedišta, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), toplotna puma s novim sistemom hlađenja, pretinac za smartphone s bežičnim punjačem, električni portovi za punjenje na strani vozača i suvotača, Drive Mode dugme i Power Steering Plus sada su dio standardne opreme.

Kao što je već navedeno, osnovni modeli Tycana su opremljeni adaptivnim zračnim ovjesom i aluminijskom zaštitom pragova također u standardnoj opremi. Osim bogatije opreme, poboljšanje specifikacije proizvoda uključuju i bateriju većeg kapaciteta, koja je uprkos tome ipak lakša.

Prednji i stražnji dio automobila izgledaju drugačije te sadrže nova svjetla, a mora se priznati da su Porscheovi eksperti zaista usavršili čist, puristički dizajn Taycana. Nova prednja krila i ravnija prednja svjetla dodatno naglašavaju širinu Taycana.

Nova prednja svjetla sadrže HD matrix tehnologiju s detaljnom optikom te sada noću prikazuju karakterističnu grafiku s četiri tačke. Porscheov logo u stražnjoj osvijetljenoj liniji krasi trodimenzionalni stakleni dizajn. Osvjetljena verzija pomenutog je prvi put dostupna te sadrži "welcome/leaving" animacije.

Među ostalim značajnim karakteristikama, Turbonite boja čini da se Turbo i Turbo S modeli više ističu i razlikuju od drugih verzija, kako eksterijerom, tako i unutrašnjošću.

Instrument klaster, centralni ekran i opcioni ekran za suvozača imaju optimizirani korisnički interfejs s dodatnim funkcijama. Dugme načina rada na upravljaču je sada standardno. Modeli Taycana opremljeni Sport Chrono paketom i Performance Battery Plus baterijom posjeduju i posebno i ranije pomenuto dugme "push-to-pas" na dugmetu za odabir režima rada.

Korištenjem nove kontrolne poluge s lijeve strane iza upravljača, kontrolisanje sistema za pomoć vozaču sada je još intuitivnije. Apple CarPlay je dublje integrisan u ekrane i funkcije vozila, a nova funkcija In-Car video omogućava video streaming na centralnom ekranu i ekranu za suvozača.

Dolaskom novog Taycana u BiH rastu i očekivanja, a najviše nade se polaže u Taycan 4S.

"Taycan ima približnu cijenu Panameri, no to su dva potpuno različita automobila. Koliko su kupci spremni izdvojiti novac za Taycana ovisi o tome da li ga smatraju primarnim automobilom ili sekundarnim za gušt. Smatram da su cijene pristupačne ako se ide do modela Taycan 4S, dok za nešto više treba izdvojiti veću sumu. Pokazalo se da je Taycan 4S najprodavaniji i u Evropskoj uniji. Očekujemo da će Taycan privući interesovanje na bh. tržištu. Od 2019. godine imamo ove automobile i prodali smo ih devet, što nije mnogo, ali nije ni zanemarivo. Taycan 4S će koštati oko 225.000 KM, što je pristupačna cijena ako uzmemo u obzir da ima dosta serijske opreme. Važno je istaći bateriju koja daje veći domet i nju treba poručiti, no nije potrebno mnogo dodatne opreme da bi se sastavila lijepa kombinacija. Ako uzmemo u obzir pružanje podrške klijentu s finansijskog aspekta, sjajan automobil se može dobiti za oko 200.000 KM, što je za novi Taycan S, s obzirom na uloženo u njega i konkurenciju, zaista dobra cijena. Optimist sam kad je riječ o električnim vozilima na tržištu", zaključio je Mulović.