OSTAJU SAMO MALI
0

Novi val sankcija: Japan zaustavlja unosni izvoz polovnjaka u Rusiju

A. M.
Japan je uveo novi val sankcija Rusiji, te po nalogu vlade zaustavio izvoz većine polovnih automobila na rusko tržište. Japan je bio najveći ruski izvor polovnih automobila. S novim sankcijama Rusija iz Japana može uvoziti samo manje automobile, poput Toyote Yaris ili Honde Fit (Jazz).

Potez Japana da zabrani prodaju većine polovnih automobila Rusiji zaustavio je trgovinu blizu 2 milijarde dolara godišnje koja je bila procvjetala u sjeni rusko-ukrajinskog sukoba. Početkom augusta japanska vlada je zabranila izvoz svih automobila u Rusiju, osim onih iz manjih segmenta, prekinuvši tako unosan biznis u trgovini polovnim Toyotama, Hondama i Nissanima.

Rusija je bila najveće japansko izvozno tržište polovnjaka, a sad su sankcije spustile cijene tih automobila u Japanu i natjerale trgovce da šalju vozila u druge regije, posebno na tržišta s volanom na desnoj strani poput Novog Zelanda, jugoistočne Azije i dijelom Afrike.

Ruska potražnja za korištenim automobilima iz Japana naglo je bila skočila nakon što su se svjetski proizvođači automobila, uključujući Toyotu, povukli iz poslovanja nakon invazije Rusije na Ukrajinu. Do prošle godine, uz pooštravanje sankcija, više od četvrtine japanskog izvoza polovnih automobila završavalo je u Rusiji po prosječnoj cijeni od gotovo 8.200 dolara. To je bila više nego dvostruko veća cijena nego 2020., kada je rusko tržište prihvatalo oko 15 posto japanskog izvoza polovnjaka.

Prije nego što se Japan uveo sankcije, brojke su pokazivale da je uvoz tokom ove godine bio na putu da premaši promet od 1,9 milijardi dolara. Više od polovine od ukupno 303.000 uvezenih polovnjaka u osam mjeseci ove godine došlo je iz Japana, pokazuju podaci ruske analitičke agencije Autostat. Prodaja polovnih čini oko 50% u poređenju s prodajom od 606.950 novih automobila, uglavnom ruskih i kineskih marki u istom razdoblju, pokazuju podaci Autostata. Vlada Japana trenutno dopušta izvoz samo malih automobila kao što su Toyota Yaris ili Honda Fit (naziv na japanskom tržištu za model Jazz).

Biznis s polovnjacima doživio je pravi procvat u zadnje dvije godine dok traju sukobi u Ukrajini. Ruska kompanija SV Alliance sa sjedištem u Toyami (Japan), u tom periodu je organizovala izvoz oko 6.500 japanskih polovnjaka godišnje u matičnu Rusiju. Luka Fushiki je udaljena oko 800 km od ruskog Vladivostoka, što je otprilike unutar dva dana plovidbe za jedan teretni brod pun polovnjaka. "Poslovanje je palo za oko 70 posto i morali smo otpustiti nekoliko ljudi jer nema dovoljno posla", rekla je Olesya Alekseeva, koordinatorica logistike u SV Allianceu.

Japan je već decenijama vodeći izvoznik polovnih automobila, jer sistem skupih obaveznih tehničkih pregleda povećava troškove održavanja polovnih automobila za kupce u Japanu. Nasuprot tome, troškovi finansiranja pri kupovini novih automobila su dosta prihvatljivi za tamošnji standard, jer se kupci programski i u kontinuitetu stimulišu na kupovinu novih.

Izvoz korištenih vozila, koji su prvi put kupljeni u Japanu (bio) je zlatna koka za Japance, s obzirom da je ove godine izvezeno na stotine hiljada automobila ka krajnjim destinacijama od Rusije, Malezije do Mongolije i Pakistana do Tanzanije. Japanska vlada trenutno posmatra situaciju da vidi kakav će efekat imati nove sankcije. Japan je izvorno zabranio izvoz luksuznih vozila u Rusiju još u aprilu prošle godine, a zatim na tu odluku dodao zabranu izvoza teških kamiona u junu.