auto
5

Novi Volvo XC90 će biti najjači i najčišći SUV na svijetu

Klix.ba
Potpuno novi Volvo XC90, koji stiže krajem godine, ponudit će nenadmašnu kombinaciju snage i čistoće. Veliki SUV sa pogonom na sve točkove i sedam sjedišta, raspolagat će sa maksimalno 400 KS, ali i nuditi emisiju ugljen dioksida od tek 60 g/km. Svijet još nije vidio ovako jako SUV vozilo, sa ovako niskim nivoom štetnih emisija.

„U vožnji novog XC90 modela, neće biti kompromisa. U prošlosti ste morali birati između snage i ekologije, ali novi XC90 nudi sve to odjednom.“ - kaže Peter Mertens, stariji potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj pri Volvo Car grupaciji.

Tajna je u inovativnoj Drive-E porodici motora, koji nude vrhunske mogućnosti uz naglašenu efikasnost. Glavna značajka nove porodice motora, jeste što su to zapravo motori sa četiri cilindra.

„Sa našom novom Drive-E porodicom motora, stvorili smo seriju inteligentnih benzinskih i dizelskih motora, čija krivulja razvoja snage, obećava vrhunske mogućnosti, ali bez štetnog uticaja na ekologiju. Sa sedam ljudi u novom XC90, emisija ugljen dioksida po osobi je izuzetno niska.“ - dodaje Peter Mertens.

CO2 performanse novog XC90 modela, ojačat će vodstvo Volva, kada su u pitanju ekološki nastrojene tehnologije. Prema podacima, do kojih je došla evropska asocijacija automobilskih proizvođača (ACEA), Volvo Car Group je industrijski lider u smanjenju prosječne flotne emisije za 8,4 posto od 2012. do 2013. godine.

Twin Engine tehnologija

Volvo je uspio stvoriti motor sa četiri cilindra, koji nudi užitak vožnje osjetno većeg motora, ali uz naglašenu efikasnost i čistoću. Inovativni Drive-E motori će vremenom biti ugrađeni u sve Volvo modele. Za potpuno novi XC90, vrh motorne ponude bit će „Twin Engine“, koji će nositi oznaku T8, a bit će to električni, hibridni i sportski automobil u jednom.

Svakodnevna vožnja podrazumijeva standardni hibridni mod. To uključuje zajednički rad 2.0 litarskog četverocilinidarskog benzinca sa kompresorom i turbopunjačem, koji će pokretati prednje točkove, te električni motor sa 80 KS koji pokreće stražnje točkove.

Kompresor je zadužen za kretanje od niskih brojeva obrtaja, te tako daje uglađeno ubrzanje, a zatim se, nakon što se postignu odgovarajući obrtaji „u igru“ uključuje turbopunjač. Rezultat je neprestan priliv snage bez zadrške. Električni motor na stražnjoj osovini već od starta nudi maksimalan obrtni moment.

Pritiskom na dugme, vozač može odabrati električni mod, koji nudi do 40 kilometara tihe vožnje bez štetnih emisija. Naravno, po potrebi se u svakom trenutku može uključiti i standardni motor, kada XC90 raspolaže sa ukupnom izlaznom snagom od nekih 400 KS i 640 Nm obrtnog momenta.

Potpuna ponuda motora

Ponuda motora za Volvo XC90, podrazumijeva i D5 twin-turbo dizelaš sa 225 KS i 470 Nm, koji u prosjeku troši oko 6 l/100 km, te D4 turbodizelaš sa 190 KS i 400 Nm, koji prosječno troši tek 5 l/100 km. Tu su i dva benzinska motora - T6 turbo sa 320 KS i 400 Nm, te T5 sa 254 KS i 350 Nm.

Ne samo da ne postoji kompromis po pitanju performansi i efikasnosti, već i nova SPA podesiva arhitektura omogućava više fleksibilnosti unutar automobila. Drugi se proizvođači bore da adekvatno smjeste baterijsko pakovanje i istovremeno ponude luksuzan i prostran enterijer, ali je Volvo u tome uspio.

„Kako je naša SPA tehnologija već od starta dizajnirana da ugosti elektrifikacijsku tehnologiju, ugradnja Twin Engine tehnologije ne utiče na ponudu putničkog i prtljažnog prostora.“ - tvrdi Peter Mertens.