Između bolida i auta
0

Debitovao Rodin FZERO: Ovakav automobil još niste vidjeli

A. M.
Kada je izašao na trkaću stazu, ovaj hiperautomobil je razbio tišinu cijelog južnog otoka Novog Zelanda na komadiće. Iako je još u fazi testiranja i razvoja, Rodin FZERO već sada ledi krv u žilama.

Iako je predstavljen još prošle godine, model je prije nekoliko dana imao svoj debi na stazi u svojoj domovini - Novom Zelandu. Rodin FZERO vas može navesti da povjerujete da je to vozilo s nultom emisijom. Međutim, ovaj jednosjed skriva pravi stroj smješten ispred zadnje osovine. Tačnije, pokreće ga 4,0-litreni V10 RC.TEN turbak koji razvija 1.013 KS pri 9.500 obrtaja u minuti kojem asistira elektromotor od 176 KS. Snaga na točkove se prenosi preko 8-stepene automatske mjenjačke kutije. Krajnja brzina je 360 km/h.

Neil Brown Engineering izradio je dva prototipa motora u Velikoj Britaniji, a isti su proizvedeni u tvornici Rodin Cars. Koliko je uzbuđen potencijalom svog laganog i kompaktnog 10-cilindarskog turbaka u V konfiguraciji, Rodin planira ponuditi RC.TEN agregat i drugim trkaćim serijama automobila.

Dizajniran i proizveden na Novom Zelandu, FZERO sa zatvorenim kokpitom je hiperautomobil s otvorenim točkovima i jednim centralno postavljenim sjedištem. Jednom rječju – pravi bolid. To je drugi projekat koji je Rodin Cars razvio u svom najsavremenijem pogonu u blizini Mount Lyforda. Uključuje tri namjenski izgrađene staze za testiranje kao i visokotehnološki proizvodni pogon.

Lice iz sjene koje stoji iza projekta je David Dicker, tehnološki milijarder i strastveni trkač. On je bio taj koji je vozio FZERO na njegovom prvom ‘’raspuhivanju’’ ventila na stazi i ujedno potpisnik dizajna ovog neobičnog hiperautomobila. Ipak, FZERO je tek na početku i čeka ga još hiljade i hiljade kilometara na testnim stazama prije nego krene u proizvodnju, ali i na trke. Ono što je ovaj jednosjed pokazao s prvim pređenim krugovima je neviđeni nivo performansi i dinamike, opisali su inžinjeri i članavi tima koji su se našli uz stazu.

Rodin Cars predstavio je FZED - svoj prvi model samo za stazu 2021. godine. FZED inspirisan Formulom 1 temeljio se na konceptnom automobilu Lotus Type 125 iz 2012. godine, a pokretao ga je prilagođeni Cosworthov V8 motor sposoban razviti 675 KS. FZERO je stepen iznad, ali zbog nešto dužeg razvoja njegov debi na stazi je malo kasnio. Rodin će proizvesti samo 27 primjeraka po još nepoznatim cijenama.

Vezani članci