Stiže 2020. godine
8

Električni Ford Mustang Mach-E će biti rival Teslinom Modelu Y

D. B.
Fordov Mustang Mach-E, koji je predstavljen na Sajmu automobila u Los Angelesu, je prvi električni SUV ove kompanije, a njegov dizajn je inspirisan muscle automobilom.

Mustang Mach-E je proizvod Fordovog Team Edisona, grupe od 70 članova zadužene za dizajniranje budućih električnih Fordovih automobila koji će biti rival Teslinom Modelu Y. Od prvog dana prodaje će najsnažnija verzija isporučivati 332 KS, a kasnije će se pojaviti GT model koji će razvijati oko 459 KS.

Fordov šef dizajna u Evropi Murat Gueler rekao je da je "cilj bio napraviti nešto specijalno što će se isticati iz mase", a novi model je opisao kao "električni automobil s dušom".

Električni automobil je uzeo Mustangovu oznaku kao prvi korak u širenju ovog brenda u punu modelsku liniju. Mach-E oznaka je inspirisana Mach 1 verzijom prve generacije Mustanga.

Dizajn jasno povezuje električni automobil sa standardnim Mustangom uključujući oznake te prednja i stražnja svjetla, kao i neke linije karoserije.

Automobil umjesto konvencionalnih šteka na vratima ima dugmad koja služe za otvaranje vrata. Vlasnik može koristiti smartphone umjesto ključa ili koristiti keypad integrisan u B stub.

Mustang Mach-E ima radikalniju unutrašnjost sa širokom armaturnom pločom čijom dužinom su ugrađeni zvučnici. Armaturnom pločom dominira 15,5-inčni ekran osjetljiv na dodir s rotirajućim kontrolerom fiksiranim specijalnim ljepilom. Pomoću ovog ekrana se upravlja mnogim sistemima, a koristi novi Sync 4 operativni sistem koji može primati over-the-air nadogradnje. Tu je i 10,2-inčni digitalni klaster za vozača, dok je upravljač zadržao određene fizičke kontrole.

Automobil je baziran na novoj Fordovoj platformi za električna vozila, nazvanoj Global Electrified 2 ili kraće GE2. Radi se o redizajniranoj verziji C2 platforme za najnoviji Focus i Kugu. Gueler je rekao da platforma dizajnirana tako da se omogući duža hauba koja je duga za električni automobil, ali se ipak smatra obilježjem dizajna jednog Mustanga.

Mach-E će se prvobitno pojaviti na tržištu sa dvije veličine baterije i tri različita kapaciteta. Osnovna verzija će imati jedan motor od 254 KS koji će pokretati stražnje točkove, a bit će dostupna s baterijom kapaciteta 75 kWh. Također, u ponudi će biti i verzija s baterijom kapaciteta 99 kWh te motorom koji isporučuje 285 KS. Obje verzije će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od osam sekundi, a njihov domet će iznositi 450 i 595 km.

Verzija s dva motora će se nuditi s baterijom od 75 kWh i snagom od 254 KS, kao i baterijom od 99 kWh i snagom od 332 KS. Obje verzije će do "stotke" stizati za manje od sedam sekundi, a s jednim punjenjem će prelaziti 418 i 539 km.

Mach-E je dug 4.712 mm, širok 1.881 i visok 1.597 mm te je negdje između Jaguara I-Pace i Mercedesa EQC. Težak je između 1.993 i 2.218 kg, a maksimalna brzina svih modela je ograničena na 178 km/h.

Zapremina prtljažnika iznosi 402 litra, a naprijed je prostor zapremine od 100 litara koji je vodootporan.

Ford još nije objavio sve informacije o performansama, ali se poručuje da je Mach-E zamišljen kao sportski automobil.

Modeli s pogonom na stražnje točkove će imati 18-inčne naplatke, dok je 19-inčni set namijenjen verzijama s pogonom na sva četiri točka. Verzije s dva motora imaju adaptivna LED svjetla i crvena kočiona kliješta, dok ograničena verzija First Edition ima i panoramski krov.

Mustang Mach-E se proizvodi u Meksiku, narudžbe se primaju, a prodavat će se putem interneta. Prve isporuke se očekuju u oktobru naredne godine, a cijene još nisu poznate.