Hyundai u BiH predstavio novi Santa Fe: Radikalan dizajn perjanice marke
Prvi model Santa Fea pojavio se 2000. godine, kao jedan od pionira u D SUV segmentu, u niši koja će tek kasnije postati popularna pod tom klasifikacijom. Prema Hyundaijevoj statistici u nepunih 25 godina u Evropi je isporučeno oko 430.000 primjeraka Santa Fea.
Prije ove najnovije i ujedno pete generacije, Hyundai je lansirao još tri generacije, a svaka je bila bolja od prethodne i svaka je nudila iznadprosječan luksuz. S novim Santa Feom možemo zaboraviti sve što su prethodnici nudili kupcima, jer je Hyundai iznova pronašao inspiraciju i hrabro više nego ikad prije zaobljenu karoseriju kreirao u zanimljivoj četvrtastoj formi.
Radikalan dizajn najvećeg Hyundaijevog "terenca" s 4,83 metra dužine samo je jedan od aduta s kojima se predstavlja i koji ostavljaju mnogo bolji dojam uživo.
Kutijasta karoserija i LED grafika svjetala u obliku slova H odmah privlači pažnju, a slijedi dizajnerski jezik drugih Hyundaija sjajnog izgleda kao što je recimo Ioniq 5. Dizajn je futuristički je, ali funkcionalan, s četvrtastim stražnjim dijelom koji maksimalno povećava količinu unutrašnjeg prostora. Sveobuhvatna LED svjetla i niz izvrsnih novih boja poput smeđe, narandžaste ili zelene su na popisu doplata od 1.000 KM i upotpunjuju veoma napredan pristup oblikovanju.
Praktičnost koja dominira unutrašnjim prostorom je nesvakidašnja za SUV s tri reda sjedišta poput ovog, kao i nizom pretinaca, uključujući srednji naslon za ruku kojem se može pristupiti sa zadnje klupe. Naime, uvoznik je predstavio mogućnosti narudžbe u konfiguraciji s pet, sedam i po prvi put sa šest sjedišta u luksuznom Calligraphy paketu opreme. Srednji red može poslužiti kao klupa ili čak kao par luksuznih sjedećih mjesta, ostavljajući mnogo dodatnog mjesta putnicima.
Po uzoru na druge Hyundai modele, dio konzole čini jedan veći panel podijeljen na dva 12,3 inčna ekrana – jedan kao ploča s instrumentima, a drugi za multimediju i navigaciju. Ručica mjenjača pozicionirana iza upravljača, digitalni ključ, digitalni retrovizori i dvostruki indukcioni punjač za mobitele i novi UV pretinac su unaprijeđeni i luksuzniji sistemi već viđeni u Hyundai vozilima takođe.
Novi Santa Fe će po prvi put biti ponuđen bez dizel motora. U ponudi su obični samopunjivi hibrida sa sistemskom snagom od 215 KS i plug-in hibrid sa ukupnom snagom od 253 KS. U jednu ruku riječ je o provjerenoj tehnologiji iz Tucsona i drugih modela samo prilagođena gabaritima najvećeg evropskog Hyundai SUV-a.
Naime, obični hibrid je ustvari jako sličan konceptu koji se koristi na Tucsonu, a riječ je poznatom sklopu sa 1.6-litarskim benzincem od 160 KS, elektromotoru od 47,7 kW i bateriji kapaciteta od 1,49 KWh. Moćniji plug-in hibrid uz jednak SUS motor raspolaže s jačim elektromotorom od 72 KW i kapacitetnijom baterijom od 13,8 kWh, te može samo na struju preći 54 kilometra.
U Hyundaiju ističu da Santa Fe s ulaznom promotivnom cijenom od 91.490 KM za hibridni i 113.990 KM za plug-in hibridni model (bez uračunate subvencije) ima i cjenovnu šansu u odnosu na konkurenciju, ali takođe stavljaju akcent na privremenu odluku o smanjenju carine s 15 na 5 posto na elektrifikovana vozila bez koje bi cijene bile značajno više.