Peta generacija
85

Hyundai u BiH predstavio novi Santa Fe: Radikalan dizajn perjanice marke

A. M.
Foto: Klix.ba
Nakon skoro 25 godina prisutnosti na tržištu, korejski Hyundai predstavlja petu generaciju vodećeg SUV-a marke. Novi Santa Fe, osim imena, nema ama baš ništa zajedničko s prethodnicima, a njegov kockasti dizajn, luksuzna unutrašnjost i hibridni pogon uživo ostavljaju bolji dojam nego na slikama. Cijene počinju od 91.490 KM s promotivnim popustom.

Prvi model Santa Fea pojavio se 2000. godine, kao jedan od pionira u D SUV segmentu, u niši koja će tek kasnije postati popularna pod tom klasifikacijom. Prema Hyundaijevoj statistici u nepunih 25 godina u Evropi je isporučeno oko 430.000 primjeraka Santa Fea.

Prije ove najnovije i ujedno pete generacije, Hyundai je lansirao još tri generacije, a svaka je bila bolja od prethodne i svaka je nudila iznadprosječan luksuz. S novim Santa Feom možemo zaboraviti sve što su prethodnici nudili kupcima, jer je Hyundai iznova pronašao inspiraciju i hrabro više nego ikad prije zaobljenu karoseriju kreirao u zanimljivoj četvrtastoj formi.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Radikalan dizajn najvećeg Hyundaijevog "terenca" s 4,83 metra dužine samo je jedan od aduta s kojima se predstavlja i koji ostavljaju mnogo bolji dojam uživo.

Kutijasta karoserija i LED grafika svjetala u obliku slova H odmah privlači pažnju, a slijedi dizajnerski jezik drugih Hyundaija sjajnog izgleda kao što je recimo Ioniq 5. Dizajn je futuristički je, ali funkcionalan, s četvrtastim stražnjim dijelom koji maksimalno povećava količinu unutrašnjeg prostora. Sveobuhvatna LED svjetla i niz izvrsnih novih boja poput smeđe, narandžaste ili zelene su na popisu doplata od 1.000 KM i upotpunjuju veoma napredan pristup oblikovanju.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Praktičnost koja dominira unutrašnjim prostorom je nesvakidašnja za SUV s tri reda sjedišta poput ovog, kao i nizom pretinaca, uključujući srednji naslon za ruku kojem se može pristupiti sa zadnje klupe. Naime, uvoznik je predstavio mogućnosti narudžbe u konfiguraciji s pet, sedam i po prvi put sa šest sjedišta u luksuznom Calligraphy paketu opreme. Srednji red može poslužiti kao klupa ili čak kao par luksuznih sjedećih mjesta, ostavljajući mnogo dodatnog mjesta putnicima.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Po uzoru na druge Hyundai modele, dio konzole čini jedan veći panel podijeljen na dva 12,3 inčna ekrana – jedan kao ploča s instrumentima, a drugi za multimediju i navigaciju. Ručica mjenjača pozicionirana iza upravljača, digitalni ključ, digitalni retrovizori i dvostruki indukcioni punjač za mobitele i novi UV pretinac su unaprijeđeni i luksuzniji sistemi već viđeni u Hyundai vozilima takođe.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Novi Santa Fe će po prvi put biti ponuđen bez dizel motora. U ponudi su obični samopunjivi hibrida sa sistemskom snagom od 215 KS i plug-in hibrid sa ukupnom snagom od 253 KS. U jednu ruku riječ je o provjerenoj tehnologiji iz Tucsona i drugih modela samo prilagođena gabaritima najvećeg evropskog Hyundai SUV-a.

Naime, obični hibrid je ustvari jako sličan konceptu koji se koristi na Tucsonu, a riječ je poznatom sklopu sa 1.6-litarskim benzincem od 160 KS, elektromotoru od 47,7 kW i bateriji kapaciteta od 1,49 KWh. Moćniji plug-in hibrid uz jednak SUS motor raspolaže s jačim elektromotorom od 72 KW i kapacitetnijom baterijom od 13,8 kWh, te može samo na struju preći 54 kilometra.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U Hyundaiju ističu da Santa Fe s ulaznom promotivnom cijenom od 91.490 KM za hibridni i 113.990 KM za plug-in hibridni model (bez uračunate subvencije) ima i cjenovnu šansu u odnosu na konkurenciju, ali takođe stavljaju akcent na privremenu odluku o smanjenju carine s 15 na 5 posto na elektrifikovana vozila bez koje bi cijene bile značajno više.