Fascinantna mašina
62

Lamborghini predstavio novu zvijer, Temerario razvija 920 KS

D. B.
Lamborghini je zvanično predstavio svoj novi "baby" superautomobil pod nazivom Temerario.

Očekivano, riječ je o fascinantnoj mašini, koju pokreće 4,0-litarski V8 twin-turbo motor kombinovan s tri elektromotora, a ovaj sklop ga čini gotovo 45 posto snažnijim od Huracana s V10 motorom koji zamjenjuje.

Huracan je debitovao 2013. godine i blisko je slijedio prethodnika Gallardo, no svijet automobila se od tada promijenio do neprepoznatljivosti tako da je Temerario "znatno drugačija zvijer".

Lamborghinijeva odlučnost da smanji emisije, poveća snagu i elektrificira svaki model u ponudi rezultirala je slanjem u penziju Huracanovog 5,2-litarskog V10 motora te uvođenje turbopunjenog agregata. Kada je Ferrari napravio isto sa svojim atmosferskim V8 motorima sredinom prošlog desetljeća, rezultat je bio motor s više snage i obrtnog momenta, no zvučao je mnogo manje zabavno te je izgubio 1.000 obr/min sa svoje "crvene linije". Ipak, Lamborghini nije želio napraviti istu grešku.

Istina, Temerariov V8 motor je izgubio dva cilindra i "čistoću bez turba" u odnosu na motor koji zamijenjuje, no u Lamborghiniju nisu krenuli lakšim putem i iskoristili 4,0-litarski V8 motor koji koriste neki drugi model iz Volkswagen Grupe poput Lamborghinijevog vlastitog SUV-a Urus. Umjesto toga je Temerario dobio svoj 4,0-litarski V8 twin-turbo motor, koji zvuči uzbudljivije od većine turbo motora, a dizajniran je tako da prenosi određene vibracije na karoseriju i sjedišta kako bi se intenziviralo iskustvo vožnje. Novi L411 V8 je proizveden korištenjem niza materijala i tehnologija dizajniranih da izdrže ogromne sile rotacije, tako da 11.000 obr/min nije problem.

Motor s unutrašnjim sagorijevanjem razvija 800 KS u odnosu na 640 KS kojim raspolaže Huracan Evo, Obrtni moment iznosi 730 Nm, dok je stari V10 imao 600 Nm. Međutim, novom motoru treba dodati i snagu nova tri elektromotora snage 150 KS. Dva su smještena naprijed kako bi Temerario imao pogon na sva četiri točka te omogućavaju funkciju raspodjele obrtnog momenta, a također pokreću prednje točkove u Citta (gradskom) modu. Treći elektromotor je smješten između V8 motora i novog osmostepenog mjenjača te funkcioniše kao starter generator popunjavajući krivulju obrtnog momenta s 300 Nm, čime se "maskira" turbo rupa.

Kada se sve uzme u obzir, Temerario raspolaže s 920 KS, što znači da nadmašuje Ferrari 296 GTB (830 KS) te McLarenove modele Artura (680 KS) i 750S (750 KS).

Automobil je težak 1.690 kilograma, odnosno 268 kilograma više u odnosu na Huracan LP640 Evo i 220 kilograma u odnosu na Ferrari 296. Istina, Ferrari ima pogon na stražnje točkove, tako da je očekivano lakši, no iz Lamborghinija kažu da je električna osovina teška 73 kilograma, tako da novi baby Lambo izgleda "debeljuškasto".

No, to mu očigledno ne smeta previše, jer od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,7 sekundi, dok je njegovom prethodniku trebalo 2,9 sekundi. Maksimalna brzina je također veća te iznosi 343 km/h umjesto 325 km/h. Jedini "minus" je to što se s brzine od 100 km/h potpuno zaustavlja za 32 metra, a prethodnik za 31,9 metara.

Ako specifikacije pogonskog sklopa Temerarija čine da on zvuči kao "skupljena" i manje ekstremna verzija V12 Rivuelta, vanjski izgled to prati. Iako su siluete slične te oba modela imaju visoko i centralno postavljene izduvne cijevi, Temerariov prednji i bočni usisnik zraka su manje istaknuti, a njegova tanka LED prednja svjetla prolaze horizontalno preko nosa umjesto da su zakošena prema nazad.

Razlika između V12 i V8 superautomobila je više od vizuelne. Revuelto ima šasiju od karbonskih vlakana, dok Temerario koristi aluminijsku konstrukciju kao i Huracan. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.658 mm te je kraće za 121 mm u odnosu na velikog brata, no ipak je za 38 mm duže od Huracanovog. To povećava prostor za noge u poređenju na stari model, a iz Lamborghinija tvrde da ima i više prostora za glavu tako da čak i visoki vozači mogu nositi kacige obavezne za događaje na stazi.

U unutrašnjosti Temerario izgleda kao i njegov stariji brat. Konfiguracija armaturne ploče je ista s digitalnim klasterom koji se može konfigurisati. Tu je ekran osjetljiv na dodir u portret formatu, start dugme na konzoli te upravljač s ravnim donjim dijelom, dok su birač moda vožnje i EV dugme identični. Vozači imaju na raspolaganju četiri moda vožnje, a to su Citta, Strada, Sport Corsa i Corsa Plus. U slučaju Corsa Plusa se gasi ESP.

Postoji i mod za drift s tri podešavanja kako bi se ponudila tri nivoa ekspertize preupravljanja. Lamborghini Record Unit snima cestu i putnike, ali i kadrove preko ramena. Također, bilježe se i telemetrijski podaci na bilo kojoj od 150 staza širom svijeta, a moguće ih je kombinovati s očitanjima srčanog ritma ukoliko vozač nosi Apple watch.

Temerario je opremljen malom 3,8 kWh baterijom koja nudi veoma mali električni domet. Ferrari 296 posjeduje dvostruko veću bateriju, koja mu omogućava električni domet između 11 i 15 kilometara iako iz Maranella tvrde da on iznosi 24 kilometra.

Baterija Temerarija se napuni za 30 minuta putem 7 kW punjača, a isti posao može obaviti i V8 motor ukoliko se promijeni mod iz Hybrid u Recharge. Ipak, tada će vozač morati žrtvovati nešto "konja", jer Recharge mod smanjuje snagu na 725 KS, ali je i to mnogo privlačnije u odnosu na 190 KS dostupnih u EV modu.

Prvi Temerario ne dolazi s tradicionalnim LP sufiksom i tek je početak, jer se očekuju Spyder roadsteri i lakše verzije fokusirane na stazu.

Recimo i da Lamborghini nudi paket Alleggerita (lightweight), koji se sastoji od stražnjeg poklopca napravljenog od plastike ojačane karbonskim vlaknima, body kita i panela za podvozje, a sve ove komponente smanjuju težinu za 12,7 kilograma. Ipak, ne utječu na stražnji downforce Temerarija.

Lightweight Pack za unutrašnjost donosi karbonske panele vrata, tanje staklo stražnjeg prozora, polikarbonatne bočne panele i drugo. Opciono je moguće dobiti karbonski difuzor, karbonske felge, izduvni sistem od titanija, a u kombinaciji s Alleggerita paketom se "štedi" više od 25 kilograma.

Koliko će Temerario koštati, zasad nije poznato.