Premium teretna vozila
0

Mercedes-Benz predstavio Actros L - najveći i najluksuzniji model

Klix.ba
Nakon lansiranja dva nova modela 2021. godine - Actros F, koji ima fokus na funkcionalnost i ograničene serije Actros Edition 2 - Mercedes-Benz Trucks sada predstavlja Actros L, najveći i najluksuzniji model ove uspješne serije modela. Ovaj kamion sa konvencionalnim dizel motorom može se naručiti širom Evrope od 1. jula 2021. godine, a u proizvodnju kreće u novembru 2021. godine.

Sve počinje sa vozačkom kabinom, koja je u varijantama StreamSpace, BigSpace i GigaSpace široka 2,5 metara i čini izuzetno prostranu unutrašnjost. Izostavljanje tunela motora znači da kabina ima ravan pod, stvarajući zaista prijatan ambijent. Poboljšana izolacija od buke i toplote zadržava neželjenu i dosadnu buku van kako bi pomogla u opuštanju u kabini, posebno u vrijeme pauze.

Položaj za sjedenje je spušten za 40 mm radi opuštenije vožnje i ugodnog pogleda na put. S tim u vezi, opciono dostupni, novodizajnirani glavni farovi sa LED svjetlima imaju veći intenzitet svjetlosti od ksenonskih farova i pružaju odlično osvjetljenje puta – to predstavlja ogroman plus kada je u pitanju bezbjednost, naročito u otežanim noćnim uslovima vožnje. A tu je i isplativost: u poređenju sa konvencionalnim sijalicama, LED farovi su energetski efikasniji i imaju duži radni vijek.

Različiti detalji opreme, kao što su stilski prekrivači sjedišta, nove obloge vrata, udoban dušek sa gornjim dodatnim dijelom debljine 45 mm i prijatni materijali na zadnjem zidu kabine u predjelu kreveta imaju za cilj poboljšanje komfora i udobnosti vozača.

I sa modelom Actros L, kompanija Mercedes-Benz Trucks sistematski sljedi svoj cilj da pomogne da se drumski saobraćaj učini što bezbjednijim, korištenjem aktivnih sistema za pomoć, a time čini još jedan korak bliže ostvarenju svoje vizije za vožnju bez saobraćajnih nezgoda. O tome svjedoče ne samo sistemi Lane Keeping Assist, Proximity Control Assist i invacija MirrorCam, koja zamijenjuje glavna i širokougaona ogledala, već i mnoštvo drugih uređaja koji doprinose bezbjednosti.

Na primjer, opciono dostupan za model Actros L je Mercedes-Benz Sideguard Assist (S1X) koji je, u poređenju sa prethodnim sistemom (S1R), opremljen dodatnom funkcijom koja bi potencijalno mogla da spasi živote. Ovaj novi sistem, nazvan Active Sideguard Assist, više ne samo da upozorava vozača da se kreću pješaci ili biciklisti na strani suvozača – već ako vozač tada ne reaguje na upozorenje na vrijeme, sistem je u stanju da pokrene automatizovani manevar kočenja pri brzinama skretanja do 20 km/h kako bi se zaustavilo vozilo. Active Sideguard Assist može prepoznati potrebu za takvim manevrom kočenja i time spriječiti potencijalni sudar.

Još jedna od opcija opreme za Actros L je druga generacija Active Drive Assist (ADA 2) sistema. Pod određenim preduslovima, koji se prije svega odnose na vrstu i stanje puta, sistem aktivno pomaže vozaču uzdužnim (ubrzanje-usporenje) i bočnim (skretanje) vođenjem kamiona i može da automatski održava udaljenost od vozila ispred. Pored toga, ADA 2 uključuje i pod-funkciju Emergency Stop Assist koja pomaže u zaustavljanju u slučaju iznenadne potrebe ako vozač više ne upravlja vozilom, uprkos vizuelnim i zvučnim upozorenjima. Ako se kamion zaustavi, sistem može automatski da aktivira novu elektronsku ručnu kočnicu. Pored toga, vrata se otključavaju, tako da bolničari i druge hitne službe mogu direktno doći do vozača u slučaju hitne medicinske pomoći.

Veća efikasnost zahvaljujući povezivanju “po mjeri”

U kombinaciji sa ovim sistemima za pomoć, impresivan je i pametni sistem za upravljanje vožnjom i pogonom vozila, Predictive Powertrain Control (PPC). Ovaj sistem može uzeti u obzir topografiju, tok puta i saobraćajne znakove u određenim situacijama. To znači da se mogu izbjeći nepotrebna kočenja, ubrzavanja i promjene stepena prijenosa. Uz pomoć PPC Sistema, najnovija generacija Actrosa troši do 3 procenata manje dizela na autoputevima od vozila koja nisu opremljena ovim sistemom, dok na regionalnim putevima ušteda može biti i do 5 procenata. Što se efikasnosti potrošnje goriva tiče, novi Eco-Support displej u Multimedia Cockpit-u pomaže vozaču da primjeni što ekonomičniji stil vožnje.

Vozaču su prikazane aktivnosti i funkcije pomoćnih sistema kao što su ABA 5, ADA 2 ili PPC u standardnom Multimedia Cockpit-u čiji je dizajn izuzetno prilagođenom korisniku, sa svoja dva ekrana u boji koji čine centralni dio interfejsa (HMI - Human-Machine Interface). U modelu Actros L ovo također kao opciju uključuje prikaze za ukupnu masu vučnog vozila i poluprikolice čak i sa vozila sa samo zračnim oslanjanjem samo na zadnjoj osovini. Ovo pomaže vozaču da pazi na masu vozila i spriječava preopterećenje.