Treća generacija
3

Nissan otkrio prve detalje o novom Qashqaiju

D. B.
Kompanija Nissan se priprema za predstavljanje nove generacije svog bestsellera, modela Qashqai, a sada je otkrio ključne detalje.

Treća generacija crossovera Qashqai ima za cilj da nastavi nizati uspjehe prethodnika, jer je Nissan prodao više od tri miliona primjeraka prve dvije generacije u Evropi, odnosno pet miliona primjeraka širom svijeta.

Qashqai je baziran na novoj platformi, dizajniran je i razvijen u Velikoj Britaniji, gdje će se i proizvoditi. Prvi put u svojoj historiji neće biti dostupan s dizelskim motorom. Japanski proizvođač je dosad objavio samo fotografije kamufliranog prototipa, ali je profil automobila ipak prepoznatljiv. Prednji dio novog Qashqaija je inspirisan novim Jukeom, ali se radi o manje radikalnoj interpretaciji.

Nissanov ref za planiranje proizvoda u Evropi, Marco Fioravanti, tvrdi da je cilj imati najbolji dizajn u segmentu zahvaljujući više mišićavom, ali dinamičnom izgledu. To omogućavaju šira ramena i veći točkovi.

Novi model će biti veći od aktuelnog, ali ostaje u C segmentu. Duži je za 35 mm od čega 20 mm odlazi na međuosovinsko rastojanje, a ostalo na prevjes. Također, novi model je za 32 mm širi i za 25 mm viši, a zapremina prtljažnika je povećana za 50 litara.

Qashqai je baziran na CMF-C platformi Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse koja omogućava smanjenje težine i povećanje krutosti, a to je ključno za poboljšanje efikasnosti i dinamike.

Platforma sadrži više ultračvrstog čelika, 20 do 30 posto u odnosu na aktuelni model, a podna struktura je čvršća jer Nissan želi dobiti najbolje moguće ocjene za sigurnost. Ukupna krutost je veća za 41 posto.

Uprkos svemu ovome, novi Qashqai je lakši za 60 kg u odnosu na prethodnika, a to je postignuto zahvaljujući korištenju kompozitnih materijala u izradi vrata prtljažnika, kao i aluminija u izradi vrata i poklopca motora.

Qashqai dolazi na 19-inčnim felgama, odnosno na 20-inčnim u slučaju modela s pogonom na sva četiri točka.

Novi model će pokretati 1,3-litarski turbobenzinac s 12V blagim hibridnim sistemom, koji će isporučivati 138 KS u slučaju manuelnog mjenjača i pogona na prednje točkove, odnosno 155 KS u slučaju CVT automatskog mjenjača. Verzija s CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri točka će biti u vrhu ponude.

CVT mjenjač mijenja automatski mjenjač s duplim kvačilom, a nudi “najbolje iz dva svijeta”, piše Autocar.

U ponudi će se naći i e-Power hibridna verzija koja će razvijati 188 KS i imati pogon na sva četiri točka. To nije plug-in hibrid, nego se radi o motoru s unutrašnjim sagorijevanjem i generatorom koji puni bateriju, a koja potom napaja električni motor putem invertera. Ovaj sistem u gradu stvara osjećaj vožnje električnog automobila. Sistem je popularan u Japanu, a za Evropu je adaptiran.

Novi Qashqai je opremljen naprednijim ProPilot paketom pomoćnih sistema koji uključuju upozorenje na frontalni sudar te koji prati dva automobila ispred umjesto jednog. Unaprijeđeno je i autonomno kočenje, kao i sistem držanja vozila u traci te sistem automatskog prilagođavanja dozvoljene brzine.