Nova generacija Porsche Panamere: Četiri elektrifikovane verzije i tri ekrana unutra
Nakon prilično duge promotivne kampanje, došlo je vrijeme da upoznamo novu generaciju Porsche Panamere, ujedno treću generaciju ovog modela lansiranog 2009. godine. Iako bi bili bili u iskušenju da kažemo da je ovo zapravo temeljiti facelifting, svi paneli karoserije su potpuno novi. Što se tiče dimenzija, Porsche Panamera je uglavnom ostala ista. Samo je dužina povećana za 3 mm, na ukupno 5.052 milimetra. Njena širina je 1.938 mm, a visina 1.422 mm.
Što se tiče estetskog dojma, nova Panamera je dobila veće usisnike zraka sprijeda, Matrix LED farovi (standardni) imaju novi dizajn, prošireni su i blatobrani, a kupcima su na raspolaganju i točkovi od 21 inča, dok je zadnja LED traka uža. Zadnji spojler je također redizajniran. Turbo E-Hybrid verzija će imati spojlere sa različitim usisnicima zraka, difuzor zraka u boji karoserije, bronzano obojene vrhove izduvnih cijevi, a amblemi će biti obojeni u novu Turbonite boju.
Najveće promjene desile su se unutra. Ovdje će putnici pronaći ne dva, već tri displeja. To je zato što se, opciono, nova Panamera može naručiti sa ekranom od 10,9 inča za suvozača - kao i kod električnog brata Taycana. Selektor mjenjača je blago pomjeren udesno od volana. Tako je centralna konzola postala šira. Područje indukcijskog punjenja za mobilne telefone s funkcijom hlađenja je standardno. Funkcije klima uređaja i ventilacionih otvora su takođe revidirane.
Ulazni modeli su Panamera i Panamera 4 (sa pogonom na sve točkove). U njihovom slučaju, 2,9-litarski V6 motor sada nudi više snage, odnosno 353 KS (+23 KS) i 500 Nm momenta (+50 Nm). S ovim pogonskim motorom Panamera dostiže 100 km/h za 5,1 sekundu I maksimalnu brzinu od 272 km/h (Panemera 4 - 4,8 sekundi i 270 km/h).
Velika novost su četiri elektrifikovane verzije - E-Hybrid. Porsche trenutno daje samo detalje o verziji Panamera Turbo E-Hybrid, koja će biti dostupna od početka lansiranja. U pitanju je poboljšani 4,0-litarski V8, a elektromotor (integrisan u PDK automatski mjenjač) sada razvija 190 KS. Zajedno, ove dvije jedinice vozaču pružaju ukupno 680 KS i 930 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,2 sekunde, a maksimalna brzina iznosi 315 km/h. Baterija kapaciteta 25,9 kWh obećava čisto električnu autonomiju do 91 kilometar. Na punionici od 11 kW baterija se puni za 2 sata i 39 minuta.
Standardni ovjdes je takođe revidiran radi dodatne udobnosti. Ali, opciono, nova generacija Panamere može biti konfigurisana i sa aktivnim ovjesom koji, ako je potrebno, može povećati razmak od tla za 5,5 cm.
Treća generacija Porsche Panamere već se može naručiti u Evropi. U Njemačkoj cijene počinju od 107.800 eura za standardnu verziju i 192.500 eura za izvedbu Panamera Turbo E-Hybrid. Prvi primjerci će biti isporučeni u martu 2024.