Nova KIA Sportage stigla na naše tržište: Još privlačniji popularni SUV
Prvi Sportage pojavio se još 1994. godine, kada je to bilo prvo pojavljivanje marke KIA u tom tržišnom segmentu, dok je već druga generacija 2004. godine stigla kao savremeni SUV. Treća i četvrta generacija napravile su pravi uzlet i fenomenalan tržišni uspjeh te su direktni uzroci sjajnih prodajnih rezultata marke širom svijeta.
Peta generacija stiže sa potpuno novim dizajnom i razvijen je na novoj 'N3' arhitekturi. Sportage je proizvod visokotehnološkog inženjerskog programa fokusiranog na Evropu koji je ostvario optimalno međuosovinsko rastojanje i idealne dimenzije i proporcije za evropske puteve.
Svaki element novog Sportagea, izgrađen na Kijinoj novoj N3 platformi, dizajniran je i razvijen za poboljšanje voznih karakteristika ovog vrhunskog sportskog terenca. Među njima je i funkcija Terrain Mode, koja je premijerno predstavljena na Sportageu pete generacije. Terenski način vožnje, razvijen za vlasnike Sportagea koji se žele upustiti u avanture i uživati u slobodnim aktivnostima na otvorenom, prilagođava postavke Sportagea tako da vozilo postiže optimalnu dinamiku vožnje prema individualnim uvjetima vožnje na cesti ili izvan ceste. Nova platforma N3 značajno je poboljšala vozne karakteristike Sportagea, kombinirajući sofisticiranu, stabilnu i udobnu vožnju s okretnim i dinamičnim upravljanjem. Pri tome pomažu i napredni sistem upravljanja i precizno podešen ovjes.
Širok izbor naprednih motora, dostupni i hibridi
Od samog početka razvoja novog modela, inžinjeri su Sportageu namijenili najnovije tehnologije elektrificiranog pogona, što ga čini jednim od najučinkovitijih dostupnih sportskih terenaca. Razvijene na naprednoj platformi koja uključuje inovacije elektrificiranog pogona, verzije HEV i PHEV (plug-in hibrid) osiguravaju beskompromisan ekološki SUV paket.
Sve tri hibridne verzije - HEV, PHEV i jedna od dvije MHEV verzije - Sportagea pete generacije imaju Kijin provjereni 1,6-litarski T-GDI motor. Osim sportskog karaktera i dobrog odaziva, napredni četverocilindrični motor takođe ima sofisticiranu tehnologiju vremenski promjenjivog upravljanja otvaranja ventila (CVVD) koja kontrolira vrijeme trajanja otvaranja ventila kako bi se značajno poboljšale performanse, smanjila potrošnja goriva i smanjile emisije.
Uz korištenje CVVD-a, 1,6-litarski motor takođe ima koristi od novog optimiziranog procesa izgaranja, tehnologije hlađenja i ključnih mjera za smanjenje trenja, uključujući napredni integrirani sistem upravljanja toplinom i korištenje kugličnog ležaja niskog trenja.
U verziji PHEV, kompaktni turbo motor dio je naprednog paketa pogonskog sklopa koji uključuje i elektromotor s permanentnim magnetima snage od 66,9 kW i litij-ionsku polimersku bateriju od 13,8 kWh. Ova kombinacija pogonskog sklopa osigurava ukupnu snagu sistema od 195 kW (265 KS), pri čemu 132 kW (180 KS) daje T-GDI motor.
Najsavremeniji baterijski sklop u verziji PHEV ima visokotehnološku jedinicu za upravljanje baterijom koja stalno prati status baterije, uključujući faktore kao što su struja, napon, izolacija i dijagnoza kvarova. Sklop takođe ima i naprednu jedinicu za praćenje ćelije koja mjeri i prati napon i temperaturu ćelije.
Hibridni Sportage pokreće 1,6 T-GDI motor i elektromotor s permanentnim magnetom snage 44,2 kW i litij-ionska polimerna baterija od 1,49 kWh koja osigurava učinkovit i brz rad pogonskog sklopa. Ukupna snaga iznosi 169 kW (230 KS).
Sportage nudi i blagi hibrid (MHEV) s 1.6 T-GDI motorom koji smanjuje emisije i potrošnju goriva. Dostupne su dvije verzije - 150 KS i 180 KS.
Sportageova evropska ponuda uključuje i vrlo štedljiv 1,6-litarski dizelski motor snage 115 KS ili 136 KS. Snažniji dizelski motor drugi je blagi hibrid (MHEV) u ponudi, koji uz tehnologiju hibridizacije dodatno smanjuje emisije i poboljšava ekonomičnost SUV-a. Dizelski motor ima i najnoviju SCR tehnologiju aktivne kontrole emisija, koja dodatno smanjuje onečišćujuće tvari kao što su NOx i čestice.
Dostupno je nekoliko opcija mjenjača: 7-stepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom (7DCT), 6-stepeni ručni mjenjač i 6-stepeni inteligentni ručni mjenjač (iMT) - posljednji je isključivo namijenjen MHEV verzijama. Hibridna i plug-in hibridna verzija opremljene su 6-stepenim automatskim mjenjačem najnovije generacije (6AT). Kako bi zadovoljio sve zahtjeve kupaca, novi Sportage je dostupan s pogonom na sve točkove (AWD) ili pogonom na prednje točkove (FWD).
Tehnički napredna i ugodna unutrašnjost
U središtu moderne kabine novog Sportagea je lijepo oblikovan integrirani zakrivljeni zaslon osjetljiv na dodir sa sportskim otvorima s detaljima. Zakrivljeni zaslon elegantno se proteže preko cijele kontrolne ploče, dajući kokpitu dramatičnu širinu i dubinu.
Visokotehnološki 12,3-inčni zaslon osjetljiv na dodir i višenamjenski zaslon osjetljiv na dodir djeluju kao središte za povezivanje, funkcionalnost i upotrebljivost. Oba su stvorena da budu jednostavna za korištenje, vrlo intuitivna i mekana na dodir. Instrumentalna ploča od 12,3 inča opremljena je zaslonom s tekućim kristalima i punim tankim filmom najnovije generacije za nevjerovatno tačnu i jasnu grafiku. Uz tako naprednu i sigurnu povezivost visoke tehnologije, novi Sportage u potpunosti iskorištava najnoviji softver i ažuriranja karata. Napredni softver za povezivanje u novom Sportageu omogućuje korisnicima u Evropi da se na daljinu povežu sa svojim vozilom putem Kia Connect aplikacije za pametne telefone.
Ergonomska središnja konzola optimalno je pozicionirana za vozača i suvozača, pružajući dodatno fleksibilno pohranjivanje. Jednostavnim pritiskom na gumb, držači za čaše smješteni na središnjoj konzoli, na primjer, preklapaju se u kućište kada vam nisu potrebni, dajući putnicima više prostora i praktični prostor za pohranu. Na središnjoj konzoli nalazi se i shift-by-wire mjenjač. Utor za punjenje pametnih telefona nudi brzo bežično punjenje snage 15 W.
Kabina je izrađena od najkvalitetnijih materijala koji su prijatni na dodir, a dinamične opcije boja dodaju živost i energiju. Vozačeva i suvozačeva sjedišta spajaju inovativnost, udobnost i funkcionalnost u sportskom, tankom dizajnu. Sjedišta imaju USB priključke za brzo punjenje, a za dodatnu udobnost putnika na zadnjoj strani naslona za glavu integrirane su vješalice koje omogućuju jednostavno i praktično vješanje odjeće i torbi.
Kombinirajući praktičnost, funkcionalnost i svestranost, inteligentnu unutrašnjost evropskog Sportagea podupire kompaktni međuosovinski razmak od 2.680 mm, širina od 1.865 mm, dužina od 4.515 mm i visina od 1.645 mm. Rezultat je najveći prostor za noge i glavu u ovoj klasi i iznimno prostran prtljažnik. Evropski Sportage nudi 996 mm prostora za noge u drugom redu (955 mm u PHEV verziji), dok je zadnji prostor za glavu 998 mm. Zapremina prtljažnika je 591 litar (VDA) za ICE verzije.
DriveWise vrhunski sistemi pomoći
Sigurnost je prioritet u razvoju Kijinih vozila, čime je Sportage pete generacije jedno od najsigurnijih vozila u svojoj klasi.
Kijin paket naprednih sistema pomoći (ADAS) - takođe poznat kao DriveWise - pomaže novom Sportageu da izbjegne potencijalne opasnosti dok u potpunosti štiti putnike i druge sudionike u prometu. Paket DriveWise u novom Sportageu ADAS takođe uključuje Kijin sistem pomoći za izbjegavanje sudara s funkcijom skretanja u zavojima koja pomaže u izbjegavanju sudara s automobilima, pješacima i biciklima u nadolazećem smjeru pri skretanju lijevo ili desno na raskrsnicama.
Sistem pomoći pri vožnji na autocesti (HDA) održava zadanu udaljenost i brzinu do vozila ispred vas i pomaže da se novi Sportage smjesti u sredinu trake. HDA takođe može prilagoditi brzinu vozila prema ograničenju brzine.
Pametni tempomat koji se temelji na navigaciji (NSCC) pomaže vam u sigurnoj vožnji autocestom koristeći navigacijske podatke u stvarnom vremenu. Tehnologija koja dodatno proširuje opseg NSCC automatski smanjuje brzinu vožnje na dionicama autoceste prije zavoja ili skretanja. Kada vozilo ponovo vozi 'ravno' na autocesti, zahvaljujući funkciji NSCC, vozilo ponovno vozi prvobitno postavljenom brzinom.
Prilikom aktiviranja pokazivača smjera prilikom promjene traka, ako postoji opasnost od sudara s vozilom pozadi, novi sistem izbjegavanja sudara u mrtvom uglu (BCA) upozorava vozača. Ako se nakon upozorenja rizik od sudara poveća, BCA aktivno nadzire vozilo kako bi spriječio sudar. BCA je takođe aktivan u situacijama kao što je paralelno parkiranje, što dodatno pomaže u sprječavanju sudara s vozilima pozadi. Kontrola mrtvog ugla (BVM), takođe uključena u novi Sportage, dodatno poboljšava sigurnost vozača i vidljivost pri mijenjanju vozne trake prikazujući sliku zadnjeg dijela vozila u stvarnom vremenu između mjerača.
Sistem pomoći pri parkiranju na daljinu (RSPA) pomaže vozaču da parkira na daljinu ili napusti parkirno mjesto kada nije u vozilu. Parkiranje je dodatno poboljšano sistemom za pregled okruženja vozila (SVM) koji prikazuje video zapise vozila i njegove okoline u stvarnom vremenu.
I dalje jedna od najprivlačnijih ponuda na tržištu
Uz sve novosti i inovacije koje donosi peta generacija Sportagea dobro je znati da cijene uprkos trendovima na tržištu nisu pretjerano veće u ondosu na prethodnika.
Tako KIA očekuje da će u Bosni i Hercegovini najpopularniji model biti Sportage sa 1.6 T-GDI benzinskim motorom od 150 KS, uz 6-stepeni ručni mjenjač i vrlo bogat treći paket opreme LX Fresh. Takav Sportage na našem tržištu uz Joker popust košta 51.299 KM do registracije. Najpristupačniji Sportage kod nas dolazi uz ovaj isti motor ali uz paket opreme LX Start i Joker popust do registracije kod nas košta 47.599 KM.