Više od 50 posto tržišta
13

Zamjeraju im sve više, a SUV-ovi spašavaju Evropu od negativne prodaje

A. M.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Kontinuirana privlačnost SUV-ova za kupce novih automobila u Evropi pomogla je da se poveća potražnja u inače stagnirajućoj godini za prodaju. Na listi od 50 najprodavanijih modela, polovinu su činili upravo SUV-ovi iz različitih segmenata.
SUV vozila su ostvarila rekordan tržišni udio u prošloj godini, budući da su činili skoro 54 posto ukupnih registracija. Možda to i nije slučajnost, jer su nekad omiljeni hatchback modeli izgubili najveći dio tržišta.

Uprkos usporavanju rasta ove kategorije u posljednje tri godine SUV-ovi su ostali najprodavaniji segment vozila u Evropi. Potrošači su u Evropi prošle godine kupili 6,92 miliona SUV vozila, što je četiri posto više u odnosu na 2023. godinu.

Kompaktni SUV-ovi (C-SUV segment) bili su najpopularniji tip u kategoriji, a najprodavaniji je bio Kia Sportage. Ovaj segment je činio 42 posto ukupnih SUV registracija prošle godine. Drugi po popularnosti su bili manji modeli (B-SUV), s 36 posto tržišnog udjela, a najveći broj prodatih primjeraka je zabilježio VW T-Roc. Ipak, najveći rast su ostvarila luksuzna SUV vozila, čije su registracije porasle za 13 posto, odnosno na 56.300 jedinica.

Gotovo jedna četvrtina od ukupnog broja novih SUV-ova registrovanih u Evropi prošle godine bila je iz Volkswagen grupe, a T-Roc i Tiguan su među deset najprodavanijih modela u kategoriji. Stellantis je bio drugi najprodavaniji sa skoro 800.000 jedinica – sedam posto manje u odnosu na 2023. – dok je Hyundai-Kia duo bio na trećem mjestu s više od 705.000 jedinica, što je pad od jedan posto.

SUV vozila su prošle godine bili ključni segment za niz proizvođača automobila, uključujući Jaguar Land Rover, Geely, Honda i SAIC Motor, dok je segment činio manje od polovine ukupne prodaje za Stellantis, Renault Group, BMW Group, Mercedes-Benz i Mitsubishi.